Ingezonden persbericht


Persbericht

Flashmob : ouderen vragen aandacht voor eenzaamheid onder ouderen

In het kader van het 35-jarig bestaan van Uitzendbureau 65plus heeft er op 1 oktober , op de dag van de ouderen, om 12.00 uur op De Zaanse Schans een 'flashmob' plaats gevonden.

Meer dan 50 enthousiaste 65-plussers hebben op de tonen van de Black Eyed Peas gedanst om geld in te zamelen voor het ouderenfonds. Het filmpje is te bekijken via YouTube http://www.youtube.com/watch?v=3NshtqgIt3I en wil op unieke wijze aandacht vragen voor de eenzaamheid onder ouderen in Nederland.

Uitzendbureau 65plus heeft een bedrag gedoneerd aan het Nationaal Ouderenfonds. Dit bedrag wordt verdubbeld bij minimaal 500 hits op YouTube. Het gedoneerde geld gaat het Nationaal Ouderenfonds gebruiken om eenzaamheid onder ouderen te bestrijden. Eenzaamheid is een groot en groeiend probleem: zo zijn 200.000 ouderen in Nederland extreem eenzaam. Zij krijgen nooit of minder dan een keer per maand bezoek. "Als ouderen langer door werken, blijven ze gezonder en ervaren ze dat ze meetellen in de maatschappij,"aldus Jan Romme, directeur van het Nationaal Ouderenfonds. "Het is dan ook noodzakelijk dat er in het bedrijfsleven een omslag komt, zodat ouderen gemakkelijker werk kunnen vinden."

Uitzendbureau 65plus helpt reeds 35- jaar 65 plussers aan betaald werk. Onze slogan is nog steeds "'kleurrijke mensen vergrijzen niet"'. Onze veelal energieke en actieve uitzendkrachten zijn op vele terreinen en branches inzetbaar. Deze mensen doen graag iets terug voor leeftijdgenoten die het moeilijker hebben, aldus Ingrid Lingeman, directeur Uitzendbureau 65plus.