DIDI Ontwerpt Corsages voor Borstkankermaand

28/07/2010 16:14

Coltex Retail Group

AMSTERDAM, juli 2010 - Met de verkoop van een speciaal voor KWF Kankerbestrijding ontworpen mode-artikel, steunt DIDI jaarlijks in oktober de Borstkankermaand. DIDI en KWF Kankerbestrijding werken in oktober voor het 5e jaar samen en daarom is dit jaar gekozen voor drie feestelijke corsages in roze en rood-tinten (á euro 9,95 per stuk).

Per verkochte corsage doneert DIDI euro 5, - aan het goede doel.

In elk item dat DIDI ontwerpt voor KWF Kankerbestrijding, staat een art impression van het roze lintje, het inter-nationale symbool voor de strijd tegen borstkanker, centraal. Door de DIDI corsage met het welbekende roze lintje te dragen, maakt de drager duidelijk de strijd tegen kanker te steunen.

KWF Kankerbestrijding heeft dit jaar Angela Groothuizen gevraagd het gezicht te zijn van de campagne tijdens de Borstkankermaand. Jaarlijks verzorgt een bekende Nederlander een ontwerp voor een armbandje waarvan de opbrengst ten goede komt aan KWF Kankerbestrijding. Angela ondersteunt van harte de gedachte achter het armbandje en zal in de maand oktober dan ook één van de draagsters zijn.

Op donderdag 1 oktober a.s. start de Borstkankermaand en zijn de drie DIDI corsages en het roze armbandje (á euro 3,99) van KWF Kankerbestrijding (zolang de voorraad strekt) verkrijgbaar bij alle DIDI-winkels in Nederland.

De opbrengst van zowel de armbandjes als het speciaal door DIDI ontworpen modeartikel komt jaarlijks ten goede aan KWF Kankerbestrijding. In 2009 ontwierp DIDI een speciale cotton-silk sjaal en o.a. met de verkoop daarvan heeft DIDI, mede namens haar klanten, in 2009 een cheque van ruim euro 61.000,- aan KWF Kankerbestrijding kunnen overhandigen.

KWF Kankerbestrijding financiert met de opbrengsten psychosociale onderzoeksprojecten. Hoewel vrouwen kunnen sterven aan borstkanker, overleven steeds meer vrouwen de ziekte: de kans dat een vrouw na 5 jaar nog in leven is, is ruim 85% en de kans dat een vrouw na 10 jaar nog in leven is, is in Nederland ruim 75%. We boeken winst:

steeds meer vrouwen blijven gelukkig na de diagnose borstkanker langer leven.

Het is daarom belangrijk te kijken naar de kwaliteit van leven. Het omgaan met borstkanker en de gevolgen ervan, ook na genezing, is daarom een belangrijk onderzoeksgebied.

Kijk voor meer informatie over de Borstkankermaand op www.strijdtegenborstkanker.nl en kijk voor alle DIDI verkooppunten op www.didi.nl

Voor informatie over DIDI en de corsages kunt u terecht bij Coltex Perskantoor, 020 4201606 of perskantoor@coltex.nl. Een afbeelding van de corsages is te downloaden op www.didi.nl.

Klik op press. De afbeelding is rechtenvrij te gebruiken.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.didi.nl