Gemeente Winterswijk


Eerste elektrische scooter in de Achterhoek voor gemeente Winterswijk

Aftrap voor samenwerking tussen Echt Achterhoek en 100% Winterswijk Op donderdag 30 september hebben de wethouders Ilse Saris en Rik Gommers - in aanwezigheid van de directeur van de Regio Achterhoek Jan Bart Wilschut - een elektrische scooter in gebruik genomen. Daarmee is de gemeente Winterswijk de eerste gemeente in de Achterhoek die een elektrische scooter heeft aangeschaft ten behoeve van haar medewerkers. De scooter is uitgevoerd in de huisstijl van de campagnes `100% Winterswijk. Geniet van het pure leven!' en `Echt Achterhoek'. Hiermee willen zowel de gemeente als de stichting Winterswijk Marketing laten zien dat zij samen met de Regio Achterhoek aan de promotie van de Achterhoek en Winterswijk willen werken.
De aanschaf van de elektrische scooter komt voort uit de Energietop die op 20 mei jongstleden in Winterswijk is gehouden. De gemeente Winterswijk heeft hoge ambities als het gaat om duurzame energie. In Regio Achterhoek verband wordt hard gewerkt om te komen tot gezamenlijke initiatieven op het gebied van duurzame energie. "Als gemeente willen we dan ook het goede voorbeeld geven. Vandaar dat we de scooter aangeschaft hebben. We hebben aldienstfietsen en makeng ebruik van de buurtauto, maar medewerkers kunnen dus voortaan ook de scooter lenen voor externe afspraken in Winterswijk of de directe omgeving. Het is een eerste stap in al onze plannen die we hebben rond duurzame energie", aldus wethouder Rik Gommers.

Samenwerking promotie

Wethouder Ilse Saris is namens de gemeente voorzitter van de Stichting Winterswijk Marketing. Deze is op haar beurt verantwoordelijk voor de campagne '100% Winterswijk. Geniet van het pure leven!'. Ook participeert de gemeente in de regionale campagne `Echt Achterhoek' van de Regio Achterhoek. "We willen als gemeente laten zien dat wij als gemeente de beide campagnes een warm hart toe dragen. Maar we denken ook dat beide campagnes elkaar kunnen versterken. Vandaar dat we de stichting Winterswijk Marketing gevraagd hebben om na te denken hoe de scooter hier een bijdrage in kan leveren. Vandaar de beide huisstijlen. Als de medewerkers van de gemeente en ook het college straks met de scooter naar externe afspraken gaan, promoten ze beide campagnes", aldus wethouder Ilse Saris.