Ingezonden persbericht



---



Studie 2010 toont wederom groei bereik van Europa's grootste sportzender EUROSPORT NUMMER 1 IN ONDERZOEK EMS

Volgens het laatste zomeronderzoek van het European Media & Marketing Survey (EMS) heeft de Eurosport Groep haar concurrentie wederom verslagen in de strijd om de nummer 1 positie op de ranglijst 'Europees bereik'.

Het onderzoek, uitgevoerd door de in Amsterdam gevestigde Synovate Research Group, is een van de belangrijkste peilers voor Europese media, mediabureaus en adverteerders. Het bestrijkt de 20% best verdienende Europeanen en is daarmee dé graadmeter voor het mediagebruik van Europa's key decision makers.

Het procentuele wekelijkse bereik van sportplatform Eurosport - waaronder, voor dit onderzoek, inbegrepen Eurosport, Eurosport 2 en haar netwerk van (mobiele) websites - kent ook volgens de laatste cijfers van het EMS haar gelijke niet, in Europa. In het schema hiernaast is dat goed te zien.

Uit het EMS-onderzoek bleek verder dat 'sport' nog steeds met voorsprong de key audience driver is, meer dan welk ander genre (inclusief 'nieuws'). Sportzender Eurosport, vlaggenschip van de Eurosport Groep en specialist in live sport, laat alle andere pan-Europese televisiezenders in dit verband al sinds 1996 achter zich.

Eurosport bekleedt dus al 15 jaar de hoogste positie in het EMS onderzoek. De zender met het grootste live sportaanbod van Europa versloeg haar concurrentie ook in de upscale markets (EMS, EMS Select en C-Suite). Met name in de groep C-Suite presteerde het multimedia-platform uitstekend met een 'voorsprong' van 9 procent op nummer 2 Discovery Channel.

Volgens Danny Menken, Managing Director van Eurosport Benelux, bevestigen de hoge scores de aantrekkingskracht die de Eurosport Groep heeft op adverteerders, ook degene die zich richten op Europa's meest verdienende consumenten: "De uitkomst toont weer aan dat Eurosport nog steeds de absolute nummer 1 is. Voor de 15de keer op rij hebben we bewezen dat sport een uitstekend middel is om Europa's topsegment te bereiken".

De Eurosport Groep is het grootste sport- en entertainmentplatform van Europa. Eurosport, de nummer 1 pan-Europese TV-zender, wordt in 20 talen uitgezonden, bereikt 120 miljoen huishoudens en 240 miljoen kijkers in 59 landen. Eurosport HD is de high definition simultaanzender van Eurosport. Eurosport 2, 'the new generation sports channel', bereikt 44 miljoen huishoudens in 15 talen en 47 landen. Eurosportnews is Eurosports sportnieuwszender en wordt wereldwijd uitgezonden. Eurosport Asia/Pacific bereikt 14 landen in die regio. Eurosport Events richt zich op organisatie, management en promotie van grote internationale sportevenementen. Eurosport's online sportplatform is Europa's meest bezochte online sportbestemming met meer dan 10 miljoen unieke bezoekers per maand. Eurosport Mobile biedt live streaming en mobiele websites en -applicaties in 9 talen, voor sportnieuws en de laatste uitslagen. Met de Eurosport Player kijkt men online naar Eurosport, Eurosport 2, Eurosportnews en evenementen die níet op TV te zien zijn. Ga voor veel meer informatie over de Eurosport Groep naar eurosportcorporate.com.

-----------------------
27 september 2010




Ingezonden persbericht