Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Resultaten Multichannel Monitor 2010 tijdens Thuiswinkel Update
20/08/2010
Dinsdag 28 september presenteren het Hoofdbedrijfschap Detailhandel
(HBD) en Thuiswinkel.org de resultaten van de tweede Multichannel
Monitor, een onderzoek onder ruim 1700 consumenten dat de rol van
verschillende kanalen (winkel, internet, print en telefoon) bij het
oriëntatie- en koopproces in kaart brengt. De presentatie vindt plaats
tijdens de Thuiswinkel Update 2010 in DeFabrique in Maarssen.
De Multichannel Monitor legt de relatie tussen online en offline
consumentengedrag en geeft antwoord op vragen als: Via welke kanalen
koopt de consument producten en diensten en via welke kanalen
oriënteert hij zich voor die aankoop? Waarom wisselt hij van kanaal?
Wat is de rol van internet daarin en hoe ontwikkelt die rol zich?
Meer dan twaalf miljoen Nederlanders oriënteren zich inmiddels op
internet voordat ze een product of dienst kopen. Via de monitor willen
HBD en Thuiswinkel.org meer inzicht verkrijgen in deze ontwikkelingen
en wat die betekenen voor zowel webwinkels als fysieke winkels. Te meer
omdat in veel andere onderzoeken het accent steeds sterk ligt op de rol
van internet als aankoopkanaal. In 2009 werd de eerste Multichannel
Monitor gepubliceerd.
Voor meer informatie over de Thuiswinkel Update 2010 en aanmelden:
www.thuiswinkelupdate.nl. Ondernemingen die staan ingeschreven bij het
Hoofdbedrijfschap Detailhandel profiteren van een aanzienlijke korting
op de deelnameprijs. Alle aanwezigen ontvangen gratis het
onderzoeksrapport Multichannel Monitor 2010.
Download
Multichannel Monitor 2009
Multichannel Monitor 2009
Meer over
Thuiswinkel Update 2010
Thuiswinkel Update 2010
Lees ook
Persbericht Leukste winkel om bij te werken: Inschrijven kan nog tot 20
september
Persbericht Leukste winkel om bij te werken: Inschrijven kan nog tot 20
september
Resultaten Multichannel Monitor 2010 tijdens Thuiswinkel
Update
Resultaten Multichannel Monitor 2010 tijdens Thuiswinkel
Update
Multichannel Monitor 2010
Multichannel Monitor 2010
Thuiswinkel.org: 29 webwinkels winnen Nationale Thuiswinkel Awards 2010
Thuiswinkel.org: 29 webwinkels winnen Nationale Thuiswinkel Awards 2010
Nieuwe kleine bedrijven noodzakelijk voor dynamiek in de
detailhandel
Nieuwe kleine bedrijven noodzakelijk voor dynamiek in de
detailhandel