IMVU betreedt de markt voor sociale entertainment
28/09/2010 09:03
PR Newswire
PALO ALTO, Californië, September 28, 2010 /PRNewswire/ --
- IMVU brengt via samenwerkingsverbanden met Viximo, Heyzap en OMGPOP
lucratieve games op de markt
IMVU, een online community waarin leden driedimensionale avatars
gebruiken om nieuwe mensen te ontmoeten, te chatten en games met hun vrienden
te spelen, kondigde vandaag aan dat de onderneming haar bedrijfsactiviteiten
uitbreidt naar sociale entertainment door alledaagse en sociale games op haar
populaire sociale platform aan te bieden.
IMVU breidt haar entertainmentvoorzieningen uit door aan haar steeds
groter wordende online community van meer dan 50 miljoen geregistreerde
gebruikers games aan te bieden. Dit alles is mogelijk gemaakt door een
samenwerkingsverband aan te gaan met de toonaangevende gamesontwikkelaars
Viximo, Heyzap en OMGPOP. Door deze samenwerkingsverbanden bestormt IMVU voor
het eerst de lucratieve markt voor alledaagse en sociale games, en voegt zij
naast de al bestaande centrale driedimensionale chat-, speel- en
inrichtfunctie nog meer functionaliteit toe om een bredere sociale
entertainmentervaring aan te bieden.
"IMVU biedt een hoge entertainmentwaarde door games aan onze
driedimensionale sociale ervaring toe te voegen", aldus Cary Rosenzweig, CEO
van IMVU. "Vanuit ondernemingsoogpunt is de combinatie van games, ons sociale
netwerk en de virtuele goedereneconomie de natuurlijke richting die
ingeslagen moet worden om IMVU naar het volgende groeiniveau te tillen."
De online community van IMVU kan zich aanmelden bij 3D Chat of de website
van IMVU en hier een keuze maken uit een grote verscheidenheid aan sociale en
alledaagse games. Hier vinden leden een uitgebreide selectie van meer dan 75
alledaagse en sociale games waarmee zij op een leuke manier nieuwe leden
kunnen ontmoeten en op een nog nooit eerder vertoonde manier op IMVU met
vrienden in contact kunnen komen, waaronder:
- Met IMVU-credits virtuele goederen kopen tijdens het spelen van games
zoals Top Modelz, een onder de IMVU-merknaam uitgebrachte versie van Photo
Market van Viximo.
- Een verscheidenheid aan OMGPOP-games met specifieke virtuele goederen
van IMVU eenvoudig aanpassen.
- Integratie van Avatar-profielen van IMVU en vrienden vanuit games van
OMGPOP toevoegen.
"Wij zijn verheugd dat wij met IMVU een samenwerkingsverband zijn
aangegaan voor de introductie van sociale games waarmee IMVU online community
zoals nog nooit eerder vertoond met elkaar in contact kunnen komen", aldus
Dale Strang, CEO van Viximo. "Veel van onze games, zoals het onder de
IMVU-merknaam uitgebrachte Top Modelz, integreren naadloos met de virtuele
goederen van IMVU. Op deze manier kunnen de miljoenen IMVU-gemeenschapsleden
hun plezier in onze games persoonlijker maken."
Informatie over IMVU, Inc.
IMVU, Inc. (http://www.imvu.com) is een online community waarin leden
driedimensionale avatars gebruiken om nieuwe mensen te ontmoeten, te chatten
en games met hun vrienden te spelen. IMVU heeft 50 miljoen geregistreerde
gebruikers en meer dan 10 miljoen unieke bezoekers. Bezoek
http://www.imvu.com/about/ voor meer informatie.
Mediacontact: Danielle Vogelenzang, +31-6-34-00-44-93, danielle@gamelosophers.com
-