Gemeente Ede
Nieuwsberichten
dinsdag, 28 september 2010
Luchtvaartspektakel ook online groot succes
Door: afdeling Communicatie - Michiel Steenvoort
Zaterdag 18 september genoten duizenden mensen op de hei bij Ede van de
Airborne herdenking en luchtlandingen en de spectaculaire Jan Hilgers
Memorial Airshow. Ook online was het een favoriet onderwerp. Via
Twitter werden mensen op de hoogte gehouden van nieuwtjes, en vooral de
hyves-pagina is een groot succes.
Oproep om te twitteren met #airshow
Op het terrein werden bezoekers opgeroepen
hun tweets te vergezellen met de
hashtag #airshow
Hyves
Speciaal voor deze dag heeft Citymarketing Ede een hyves-pagina
www.janhilgers.hyves.nl opgericht, waar bezoekers hun zelfgemaakte
foto's, video's en hun ervaringen op kunnen delen. Met 143 leden, 642
foto's en diverse filmpjes heeft de hyves de verwachtingen van de
gemeente overtroffen. Met ruim een uur aan beeldmateriaal van TV
Gelderland erbij geeft dit een mooie impressie van de dag.
Website en Twitter
De website van de gemeente Ede www.ede.nl werd ook erg goed gevonden.
Ede.nl werd op 18 september bekeken door drie maal zoveel bezoekers dan
gemiddeld: van 6.000 naar 18.000. Op Twitter is een oproep gedaan om in
alle tweets over het evenement #airshow te vermelden. Dit bleek een
succes, er werd druk getwitterd. Op de Ede-website werden alle
twitterberichten over de Airborne en Airshow verzameld.
Delen en herbeleven
De gemeente roept bezoekers op om foto's en filmpjes die zij tijdens
het Airborne-programma en de Airshow gemaakt hebben te delen met
anderen op de Hyves-pagina. Door een berichtje te plaatsen op de site
kunnen bezoekers ook hun ervaringen delen. Mensen die het
Airborne-programma en de Airshow nog eens willen herbeleven, kunnen de
honderden foto's en filmpjes bekijken op www.janhilgers.hyves.nl.