Gemeente Zwartewaterland
Zwartewaterland gaat voor goede dienstverlening
Onderzoek Normenkader voor Bedrijven start in september
De kwaliteit van dienstverlening aan burgers en bedrijven staat hoog op
de politieke agenda. Ook Zwartewaterland werkt aan het verhogen van de
kwaliteit van de dienstverlening aan bedrijven. Daartoe voert BMC
Advies/Management de komende maanden het onderzoek "Normenkader voor
Bedrijven" uit in Zwartewaterland.
Het Normenkader voor bedrijven is een meetlat voor goede
dienstverlening en is ontwikkeld in opdracht van het kabinet door de
Regiegroep Regeldruk, de VNG, tien gemeenten, VNO-NCW en MKB-Nederland.
"Zeker in het huidige economisch klimaat is het van belang te weten
waar de gemeente staat met de kwaliteit van dienstverlening en waar we
deze kunnen verbeteren,' geeft wethouder Dick Visserman aan "Aan de
hand van tien meetbare indicatoren wordt de kwaliteit van
dienstverlening inzichtelijk gemaakt. Vervolgens wordt op basis van de
meetresultaten per norm een concreet verbeterplan opgesteld. Het
Normenkader bevat zowel minimumnormen als plusnormen. Minimumnormen
zijn de normen waaraan een gemeente minimaal zou moeten voldoen.
Plusnormen geven de ambitie weer van excellente dienstverlening."
Tijdens het onderzoek wordt ook de mening van ondernemers gevraagd
over de inhoudelijke kennis en deskundigheid, de kwaliteit van toezicht
en de dienstverlening van de gemeente. Wethouder Visserman: "Ongeveer
90 ondernemers in onze gemeente worden benaderd om deel te nemen aan de
enquete. De uitkomst is zeer waardevol omdat we op basis van die
ervaringen de dienstverlening richting de ondernemers kunnen
optimaliseren. "
De verwachting is dat de resultaten van dit onderzoek aan het eind van
het jaar bekend zijn.