Sanoma Uitgevers
Challenge
En de winnaar is...
---
23.09.10
Uit de totaal 228 inzendingen voor de Sanoma Digital iPad App Challenge
is 'Dolly' gekozen als beste. Na de presentaties van de vijf
genomineerden tijdens het event PICNIC koos de jury de winnaar met het
beste iPad applicatie idee.
De jury beoordeelde de inzendingen op innovativiteit, gebruik iPad
mogelijkheden, visual design en business model. Herman Kienhuis (Sanoma
Digital), Gonny van der Zwaag (iPad Planet), Rick le Roy (Unitid),
Marcel Wortel (Noise) en Nathalie Kruger (Sanoma Digital) vormden de
jury.
Herman Kienhuis: "De ideeën en presentaties van de finalisten waren
allemaal zeer inspirerend. Het poppenhuis Dolly vonden we uiteindelijk
het meest onderscheidend: het heruitvinden van een traditioneel idee
van een poppenhuis en dat echt laten leven op een tablet."
Sandra en Annemieke: "We begonnen in de Mediamarkt om te kijken hoe de
iPad eigenlijk werkt. Van de vier ideeën die we inzonden was dit de
eerste en dus de beste."
Veel inzendingen gingen in op het brede aanbod van de tijdschriften van
Sanoma Uitgevers bijvoorbeeld in kiosk- of bladervorm. Daarnaast was er
een grote variatie aan ideeën. Waaronder tv-gidsen,
kookboekapplicaties, tuinideeën, interieurontwerpen, studieoplossingen,
medische toepassingen, spelletjes en nog veel meer. De inzenders waren
evenzo divers; van scholieren tot mediaprofessionals. Medewerkers van
Sanoma Digital en Sanoma Uitgevers zonden 51 ideeën in.
De genomineerden
Dolly, een poppenhuis app - Annemieke Teune & Sandra Karis
Storyboard, een app voor filmmakers - Koen Leerink & Thomas van der
Meer
Tuindesign, een app voor tuinliefhebbers - Carl Mangold
Time Frame, een tool voor het ordenen van je sociale leven - Marcel de
Jong
Ultimate Art App, een kunst collectie app - Klaas de Jong