FloraHolland
Inspiratie voor ondernemers op relatiedag FloraHolland Eelde
EELDE, 23 september 2010 (persbericht) - De jaarlijkse relatiedag van
FloraHolland Eelde werd door inkopers, kwekers en andere
veilingrelaties als heel inspirerend ervaren. In een informele setting
behandelde een aantal vaksprekers onderwerpen die momenteel in het
bloemenvak en bij FloraHolland actueel zijn. Zo kwamen projectieveilen,
de nieuwe manier van werken van Connect en prijszetting bij
retailketens aan bod.
Vestigingsmanager Cees Hoekstra liet een kort filmpje zien van het
projectieveilen, waartoe FloraHolland Eelde in januari 2011 overgaat.
Vervolgens gaf Mark-Jan Terwindt, manager FloraHolland Connect, een
toelichting op de nieuwe structuur van Connect. Daarbij ging hij ook
dieper in op de vraag `hoe laat ik mijn aanbod optimaal aansluiten op
de markt'. Arnold Hordijk, commercieel directeur van FloraHolland,
stond stil bij de rol van retailketens bij de prijszetting van
(seizoens)producten. Ook maakte hij de zaal deelgenoot van zijn visie
op ondernemerschap.
Arrangeur Konni van Delft haakte daarop in met haar verhaal over
product- en winkelconcepten. Zij onderstreepte haar presentatie met
talloze voorbeelden van out-of-the-box-denken.
Verder stonden ook dit jaar de leereffecten van `mystery shopping' weer
op het programma. Met de zaal werd een oordeel geveld over een aantal
rouwarrangementen. De arrangementen waren met dezelfde opdracht en
onder dezelfde voorwaarden aangeschaft bij bloemisten die rechtstreeks
inkopen in Eelde. De middag werd afgesloten met een ronde `zakelijk
speeddaten'. Dat leverde druk genetwerk tussen de verschillende soorten
ondernemers op.
Fotobijschrift: Commercieel directeur Arnold Hordijk deelt zijn visie
op ondernemerschap.