Ingezonden persbericht


Buckaroo introduceert nieuwe consumentvriendelijke betaalwijze

Online op rekening kunnen betalen is voor de consument verruit de meest veilige en eenvoudige betaalwijze. De consument hoeft dan immers pas te betalen wanneer het bestelde product in goede staat is ontvangen. Dit geeft de consument veel meer zekerheid dan bijv. onder rembours betalen of vooruitbetalen met iDEAL. De meeste webwinkeliers bieden deze mogelijkheid echter niet omdat ze het risico te groot vinden dat de consument niet betaalt. En terecht, want in de praktijk komt dat ook regelmatig voor.

Buckaroo BetaalGarant
Buckaroo biedt haar webwinkeliers nu de mogelijkheid om zich tegen dit risico in te dekken met haar nieuwe betaalwijze Buckaroo BetaalGarant. Bij de keuze voor op rekening betalen wordt er door Buckaroo eerst een credibility check uitgevoerd. Alleen bij akkoord mag de consument "op rekening betalen" en wordt het factuurbedrag door Buckaroo gegarandeerd. Daarna heeft de consument 14 dagen de tijd om de factuur te betalen. Mocht er niet binnen deze termijn betaald zijn, dan wordt er automatisch een e-herinnering met betaalknop verstuurd. Deze kan volledig opgemaakt worden in de eigen huisstijl. Bij niet-betalen worden er een tweede en derde e-maning met betaalknop verstuurd. Op het moment dat de factuur betaald wordt binnen deze periode wordt het geld direct overgemaakt aan de webwinkelier. Wanneer een factuur niet binnen 35 dagen is betaald, wordt de vordering overgedragen aan één van de garantieverstrekkers waar Buckaroo mee samenwerkt en wordt het geld direct uitbetaald aan de webwinkelier.

Hoge verwachtingen
Buckaroo BetaalGarant is ontwikkeld omdat meerdere klanten van Buckaroo daarom vroegen. "In onze Credit Management module hebben we reeds een koppeling naar meerdere incassobureaus en dan kregen we vaak de vraag waarom we de betaling niet konden garanderen" aldus Menno Hoek, Communicatie Manager van Buckaroo. Buckaroo vult met deze nieuwe betaalwijze duidelijk een behoefte in en dat is ook te merken aan de aanvragen die ze inmiddels heeft gekregen. "De officiële introductie is eigenlijk pas gepland op 28 september wanneer de Thuiswinkel Update wordt gehouden" meldt Menno Hoek. "Er hebben zich echter nu al meer dan 60 grotere webshops bij ons gemeld, waarvan er inmiddels al een aantal live zijn".

EINDE BERICHT

Over Buckaroo
Buckaroo is de functioneel meest complete internetkassa waarmee webshops haar klanten op eenvoudige wijze kan laten betalen. Buckaroo heeft sinds haar start in september 2005 een enorme ontwikkeling doorgemaakt. In minder dan 5 jaar tijd is het aantal klanten van Buckaroo gegroeid van 30 naar meer dan 2000 klanten.

De klanten van Buckaroo zijn heel divers, van beginnende bedrijven tot grote gerenommeerde ondernemingen als Ajax, Pathé Theaters, MyCom, Selexys en Staatsloterij. Buckaroo biedt voor ieder type webshop een passende oplossing.

Buckaroo biedt een breed scala aan betaalmethoden, waaronder: iDEAL, Giropay, PayPal, bankoverschrijvingen, buitenlandse overschrijvingen, eenmalige/ doorlopende machtigingen, MasterCard, Visa, American Express, paysafecard, Cash-Ticket, online op rekening, online facturatie, PayperEmail en gift cards.

Naast het aanbieden van de diverse online betaalmethoden, biedt Buckaroo oplossingen voor een groot aantal tijdrovende werkzaamheden die bij het runnen van een webshop komen kijken. Buckaroo heeft deze processen in hoge mate geautomatiseerd zodat u als ondernemer hier geen tijd meer aan hoeft te besteden. Een aantal innovatieve en tijdsbesparende functionaliteiten van Buckaroo zijn:
. Credit management module

. Koppeling met boekhoudpakketten

. Buckaroo Payment Plaza

. Automatische betaalvragen oplosser (BPA)

. Callcenter module

. Buckaroo BetaalGarant



Ingezonden persbericht