Ingezonden persbericht


Persbericht

Werkspot.nl winnaar BouwKennis Marketing Jaarprijs 2010

Ieder jaar maakt het meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector kans op de BouwKennis Marketing Jaarprijs. Na een spannende stemronde tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst is de prijs dit jaar gewonnen door Werkspot.nl, de marktplaats voor klussen in en om het huis.

Tijdens de Jaarbijeenkomst reikt BouwKennis traditioneel de BouwKennis Marketing Jaarprijs uit. Bedrijven uit de hele kolom kunnen meedingen naar de titel 'meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector'. Uit alle inzendingen zijn via een voorronde drie finalisten gekomen: PUTkast, Unidek en Werkspot.nl. Van elke finalist werd tijdens de Jaarbijeenkomst een korte film vertoond met het concept. Vervolgens konden jury en bezoekers een oordeel vellen. Beide uitkomsten werden even zwaar gewogen, waarna Werkspot.nl als winnaar uit de bus kwam.

Werkspot.nl Werkspot.nl biedt een platform dat vraag en aanbod bij elkaar brengt met betrekking tot klussen in en om het huis in de breedste zin van het woord. Hiermee maakt Werkspot.nl als geen ander gebruik van de groeiende trend om opdrachten steeds vaker online aan te besteden. De communicatieaanpak van Werkspot.nl onderscheid zich door een crossmediaal karakter. Het online medium gebruikt hierbij oude media, zoals TV, radio en vak- en publieke pers om zichzelf als platform te versterken. Werkspot.nl loopt bovendien vooraan op het gebied van social media, zoals Twitter en facebook.

Combinatie oude en nieuwe media Uit handen van Juryvoorzitter Bernard Verburg kreeg Pascal Joore namens Werkspot.nl de BouwKennis Marketing Jaarprijs uitgereikt. Verburg benadrukte hierbij de publicitaire waarde van de Jaarprijs. Joore sprak vervolgens een dankwoord uit. "Ik heb het geluk gehad twee jaar geleden een aantal gedreven (internet)ondernemers te ontmoeten. Samen hebben we internet en de traditionele bouw op een bijzondere wijze weten te combineren gedreven vanuit een unieke vraagoriëntatie. Maar bovenal ook een platform met groeipotentie. Deze jaarprijs zien wij als een bevestiging hiervan vanuit de sector."

In haar rapport roemt de jury Werkspot.nl in het bijzonder om haar crossmediale strategie. Ook in de bouwkolom wordt online steeds belangrijker. Verburg: "Werkspot.nl blinkt uit in het verbinden van de nieuwe en oude economie. Ze weten bovendien precies waarin ze goed zijn, werken nauw samen met sleutelpartijen in de branche en doen dit allemaal verfrissend transparant."

BouwKennis Marketing Jaarprijs De BouwKennis Marketing Jaarprijs is dit jaar voor de zesde keer uitgereikt. Belangrijke ijkpunten bij het beoordelen van de concepten voor de jury waren de toegevoegde waarde voor de klant, de probleemstelling en de gemaakte strategische keuzes. Ook het marketingconcept, de communicatieve uitrol hiervan en gerealiseerde resultaten speelden bij de beoordeling een grote rol.

Met de Marketing Jaarprijs beoogt BouwKennis marketing in de sector naar een hoger plan te tillen.

De negenkoppige jury van de Marketing Jaarprijs 2010 bestond uit voorzitter Bernard Verburg (Bouwmaat), Michel Kalis (VELUX Nederland B.V.), Lonneke Wijnhoven (Heijmans), Paul Brouwer (Grohe), Michiel Damhuis (ATAG), Marie-José Tijssen (Technische Unie), Peter Fraanje (Bouwend Nederland), Jan-Paul Schop (USP Marketing Consultancy) en Boudewijn Goedhart (BouwKennis).

Beeldmateriaal Meer foto's van de uitreiking van de BouwKennis Marketing Jaarprijs en beeldmateriaal van de Jaarbijeenkomst vindt u terug op onze congreswebsite.

BouwKennis is uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De producten van BouwKennis ondersteunen managers bij het bepalen en invullen van het beleid. Voor meer informatie over BouwKennis of om u in te schrijven voor onze digitale nieuwsbrief, kijk op www.bouwkennis.nl.