Ingezonden persbericht


HEMA terug naar de oorsprong van eenheidsprijzen
Vaste lage prijzen voor groot aantal artikelen

Vanaf 20 september a.s. introduceert HEMA vaste lage eenheidsprijzen voor een groot aantal artikelen binnen mode, hardwaren en food. Vanaf deze datum keert het bedrijf keert terug naar de oorsprong van de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam. Bovendien is deze prijsverlaging structureel. Dit alles met het doel om deze dagelijkse gebruiksartikelen nog beter op de kaart te zetten. Deze vaste lage prijzen worden gevoerd in de vestigingen in Nederland, België en Luxemburg.

In de afgelopen periode heeft HEMA het concept met eenheidsprijzen uitgebreid getest in een aantal vestigingen in het hele land. De medewerkers zijn getraind in de vernieuwde werkwijze en uitgebreid geïnformeerd over de oorsprong van de producten.

'We zijn teruggegaan naar onze basis met een groot aantal producten', aldus Rene Repko, directeur Marketing. 'Onze medewerkers hebben de afgelopen periode informatie ontvangen en de winkels zijn zodanig aangepast met als doel om deze blijvende prijsverlagingen een impuls te geven. Met deze producten voor dagelijks gebruik, grote volumes, volle vitrines, prominente plekken in de winkel, gedreven mensen en verlaagde prijzen gaat dat zeker lukken. Naast deze prijsverlagingen verrast HEMA natuurlijk ook met nieuwe assortimenten, zoals klanten van ons gewend zijn."

Impulsstraat
In navolging van de verlaging van de versproducten (brood, vleeswaren en kaas) drie jaar gelegen verlaagt HEMA van een groot aantal producten de prijzen. In alle winkels in Nederland en België en Luxemburg zijn deze producten terug te vinden in de zogenaamde impulsstraat. Hiermee wil HEMA met structureel lage prijzen, volume-presentatie, een duidelijker winkelbeeld en meer winkelgemak haar klanten blijven verrassen. Het komt erop neer dat bepaalde artikelen uit het hele assortiment heel prominent, in grote hoeveelheden, in de winkels worden gepresenteerd, voor de laagste prijs in de markt. Voorbeelden hiervan zijn veelal producten voor het dagelijks gebruik zoals koffiepads, t-shirts , en vaatwastabletten. In de internationale HEMA-winkels wordt voor een groot deel al op deze manier gewerkt: met grote volumes, vaste lage prijzen en een heldere prijspresentatie.

Campagne
Vanaf 20 september a.s. brengt HEMA de verlaagde prijzen op diverse manieren onder de aandacht. Zo worden advertenties, abri's, brochure, tv commercials, internet ingezet met een speciaal voor dit doel ontwikkelde campagne. De campagne heeft als slogan "Wat koop je nog voor..." waarna het antwoord op de vraag wordt geven aan de hand van voorbeelden. Daarbij wordt de prijs van een product genoemd en worden de specifieke eigenschappen aangegeven. Deze campagne is een vervolg op de campagne uit 2009 "met liefde gemaakt" waarin vooral de nadruk lag op kwaliteit. In deze campagne wordt er een combinatie gemaakt tussen prijs en kwaliteit.

Over HEMA
HEMA is opgericht in 1926 te Amsterdam en maakt deel uit van Lion Capital. HEMA heeft meer dan vijfhonderd vestigingen in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk. De HEMA-formule is ook in deze vestiging van kracht: Het is dé winkel voor dagelijkse boodschappen. Alle artikelen zijn van het eigen HEMA merk met altijd het juiste product tegen de juiste prijs en een eigentijdse vormgeving. En voor alle artikelen geldt een 'niet tevreden, geld terug' garantie.

Noot aan de redactie:

Judy op het Veld
Hoofd Corporate Communicatie

HEMA BV
NDSM-straat 10
1033 SB Amsterdam

T +31(0)20 311 4245
M +31(0)6 11385145
@ judy.op.het.veld@hema.nl

Afwezig op woensdag