Ingezonden persbericht


V&D en La Place zetten succesvolle groeistrategie voort met Sun European Maxeda en Sun European hebben overeenstemming bereikt over verkoop V&D en La Place

Amsterdam, 14 september 2010. Maxeda Retail Group B.V. (`Maxeda') maakt vandaag bekend dat er overeenstemming is bereikt over de voorgenomen verkoop van V&D en La Place aan Sun European Partners, LLP (`Sun European'). De transactie zal voor advies voorgelegd worden aan de ondernemingsraden en worden besproken met de vakbonden. Tevens is goedkeuring van de betreffende mededingingsautoriteiten benodigd. Naar verwachting wordt de transactie in november afgerond. Na het uitvoerig bestuderen van alle strategische opties is het management van zowel Maxeda als V&D/La Place ervan overtuigd dat, de belangen van alle betrokken partijen in ogenschouw nemend, Sun European de beste mogelijkheden biedt voor het voortzetten van de succesvolle groeistrategie van V&D en La Place. V&D is een zeer sterk merk met veel groeipotentieel. Onder de vleugels van Maxeda heeft V&D gedurende de afgelopen 6 jaar het winkelconcept succesvol vernieuwd. Dit heeft geleid tot een toename van de medewerkerstevredenh eid en klanttevredenheid. Deze toename heeft weer geleid tot een sterke stijging van het marktaandeel en de financiële resultaten van V&D. V&D non-food is nu winstgevend. La Place heeft een leidende positie in de Nederlandse foodservice sector en heeft zich gepositioneerd als aanbieder van een gezond en biologisch assortiment. Met name door expansie en de introductie van nieuwe formules is het marktaandeel van La Place gegroeid, dit heeft geresulteerd in een duurzame en solide winstgevendheid onder uitdagende marktomstandigheden. Maxeda heeft wederom aangetoond dat het continu investeren in mensen, winkels en marketing, en het bouwen van excellente managementteams, het succesvolle recept is voor het bereiken van leiderschap in retail. Mark McKeon, CEO V&D/La Place: "Ik ben heel trots op V&D en La Place en al onze medewerkers. We hebben van V&D de afgelopen jaren een sterk bedrijf gemaakt en kijken uit naar de samenwerking met Sun European. We zijn in de volste overtuiging dat we d e succesvolle strategie kunnen voortzetten en marktleiderschap blijven nastreven met onze nieuwe partner. La Place zal haar sterke positie verder kunnen uitbreiden. Ik zie voor V&D en La Place een veelbelovende toekomst tegemoet, met Sun European als partner bij het realiseren van onze ambitieuze groeiplannen."

Paul Daccus, Directeur van Sun European, reageert: "Dit is een zeer belangrijke acquisitie voor Sun European. Zowel V&D als La Place zijn bekende namen in Nederland, met uitstekende merkproducten. V&D en La Place vertegenwoordigen, in combinatie met onze ervaring in de retail- en foodsector, een belangrijke kans voor duurzame groei. We kijken er naar uit om dit met Mark en zijn gehele team te bereiken." Tony DeNunzio, bestuursvoorzitter Maxeda: "Met V&D en La Place laten we wederom succesvolle winkelketens uitvliegen. De fundamentele vernieuwing die V&D heeft doorgemaakt en onze continue ondersteuning van het innoverend vermogen van La Place, maakt dat deze winkelketens klaar zijn voor de volgende stap. Wij zijn ervan overtuigd dat Sun European de juiste partner is om de succesvolle groeistrategie van V&D en La Place tot volle wasdom te laten komen." Einde persbericht nde publicatie): Aan de redactie (

Ingezonden persbericht