Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

WOMEN-AT-WORK brengt 'female advantage' letterlijk in beeld

TOPVROUWEN GEVEN MET 'CV'S-TO-FACE' VISITEKAARTJE AAN WERKGEVERS AF

Vianen, 14 september 2010 - Wat zijn de drijfveren van actieve, hoogopgeleide topvrouwen met ambities? Wat zijn hun opvattingen over hun kansen op de arbeidsmarkt en wat zijn hun ambities en talenten? Werkgevers die een betrouwbaar beeld willen krijgen van wat moderne, talentvolle vrouwen drijft en wat hun toevoegde waarde is voor hun organisatie kunnen vanaf nu persoonlijk kennismaken met de nieuwe service 'CV's-to-Face'. WOMEN-AT-WORK is het eerste Nederlandse bemiddelingsbureau dat de 'female advantage' over het voetlicht brengt met een filmopname, waarin kandidaten laten zien waar hun krachten liggen en wat hun ambities zijn.

Het realiseren van de perfecte match tussen hoogopgeleide vrouwelijke professionals op het gebied van Marketing, Communicatie en Sales en opdrachtgevers uit alle denkbare sectoren. Dat is de ambitie waarvoor WOMEN-AT-WORK zich sterk maakt. WOMEN-AT-WORK wil de arbeidsdeelname van vrouwen stimuleren en begeleidt actieve en ambitieuze vrouwen in hun ontwikkeling en carrière. Het uitgebreide netwerk bestaat uit ruim 1.500 zorgvuldige gescreende professionals met een werkervaring van ongeveer 1 tot 15 jaar die op verschillende functieniveaus inzetbaar zijn, zowel in tijdelijke als vaste banen. WOMEN-AT-WORK plaatst kandidaten - via detachering, freelance bemiddeling, werving en selectie, CV Management en een online zoekmachine.

De 'female advantage'
"WOMEN-AT-WORK gelooft in vrouwen en hun specifieke kwaliteiten en stimuleert de arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland. Een missie die juist in deze onzekere economische tijd ontzettend belangrijk is. De vrouwen in ons netwerk zijn zonder uitzondering pittige dames met talent en de nodige ervaring", vertelt Peggy Scipio, Managing Partner van WOMEN-AT-WORK. "WOMEN-AT-WORK wil het Nederlandse bedrijfsleven verrijken met de 'female advantage'. Deze specifieke toegevoegde waarde van vrouwen is iets wat je niet zonder meer op een papieren cv kunt overbrengen, maar wél in beelden. Vandaar dat wij als eerste in Nederland 'CV's-to-Face' lanceren: een krachtige online service waarin onze kandidaten via een filmopname laten zien wie zij zijn, waar hun krachten liggen en wat hun ambities zijn."

'CV's-to-Face'
Met 'CV's-to-Face' geven de kandidaten online hun visitekaartje af. Zodra een opdrachtgever een opdracht bij WOMEN-AT-WORK heeft geplaatst, ontvangt hij niet alleen cv's van passende kandidaten. Via een speciale hyperlink kan hij bovendien persoonlijk kennismaken met de kandidate. In een kort filmpje geeft zij haar persoonlijke motivatie weer en vertelt zij over haar opleiding, werkervaring, ambities en talenten. Zo krijgt de opdrachtgever een goed beeld hoe de kandidate zich presenteert en of hij haar wil uitnodigen voor een eerste gesprek. Scipio: "Deze 'personal touch' op het cv biedt opdrachtgevers een betere indruk van kandidaten. Het voegt bovendien een krachtige dimensie toe aan de persoonlijke aandacht die zowel kandidaten als opdrachtgevers van WOMEN-AT-WORK zijn gewend."


- EINDE PERSBERICHT -

Noot aan de redactie (