Blauw Research


Genomineerden voor Gouden Spreekbuis 2010 bekend

14 september 2010 door Blauw Research

In dit boeiende jaar met tal van ontwikkelingen is het voor geldverstrekkers uitermate belangrijk zich goed te profileren en een voorkeurspositie bij het intermediair te bewerkstelligen. De Gouden Spreekbuis, een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research, wordt toegekend aan de geldverstrekker die in 2010 de beste ontwikkeling heeft doorgemaakt.

In dit boeiende jaar met tal van ontwikkelingen is het voor geldverstrekkers uitermate belangrijk zich goed te profileren en een voorkeurspositie bij het intermediair te bewerkstelligen. De Gouden Spreekbuis, een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research, wordt toegekend aan de geldverstrekker die in 2010 de beste ontwikkeling heeft doorgemaakt.

De genomineerden zijn (in willekeurige volgorde): ING, ABN AMRO, WestlandUtrecht, en Obvion. Voor alle vier geldt dat zij zich goed hebben weten te ontwikkelingen ofwel stand hebben weten te houden in een jaar waarin de markt goed is wakker geschud.

De nominaties en uiteindelijke winnaar baseert Blauw Research op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2010. Dit onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de belangrijkste verstrekkers onder intermediairs. Zes meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de berekening:

o (Ontwikkeling van) spontane bekendheid
o (Ontwikkeling van) spontane reclameherinnering o (Ontwikkeling van) waardering
o (Ontwikkeling van) imago
o (Ontwikkeling van) overweging
o (Ontwikkeling van) absolute voorkeur

Dit jaar wordt naast de Gouden Spreekbuis wederom de Performance Award uitgereikt. Er bleek namelijk een duidelijk verband tussen voorkeur en dienstverlening, waardoor dit jaar voor het eerst een uitgebreide studie is gedaan naar de dienstverlening van de verschillende verstrekkers. De genomineerden voor de Performance Award zijn: ING, Obvion en WestlandUtrecht. In de berekening is gekeken naar de belangrijkste tevredenheidaspecten in de ogen van het intermediair, namelijk: tevredenheid met het offerteproces, acceptatieproces, acceptanten, accountmanagers en algemene informatievoorziening.

De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2010 en Performance Award 2010 vindt plaats op dinsdag 5 oktober. Het seminar vindt plaats na afloop van het 15e Nationaal Hypothekencongres in het Kurhaus te Den Haag en wordt bezocht door directieleden, marketeers, product- en communicatiemanagers van de grootste geldverstrekkers in Nederland. Wilt u hierbij aanwezig zijn dan kunt u contact opnemen met Caroline Nevens van Blauw Research (010-4000900).