Blauw Research
Genomineerden voor Gouden Spreekbuis 2010 bekend
14 september 2010 door Blauw Research
In dit boeiende jaar met tal van ontwikkelingen is het voor
geldverstrekkers uitermate belangrijk zich goed te profileren en een
voorkeurspositie bij het intermediair te bewerkstelligen. De Gouden
Spreekbuis, een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research,
wordt toegekend aan de geldverstrekker die in 2010 de beste
ontwikkeling heeft doorgemaakt.
In dit boeiende jaar met tal van ontwikkelingen is het voor
geldverstrekkers uitermate belangrijk zich goed te profileren en een
voorkeurspositie bij het intermediair te bewerkstelligen. De Gouden
Spreekbuis, een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research,
wordt toegekend aan de geldverstrekker die in 2010 de beste
ontwikkeling heeft doorgemaakt.
De genomineerden zijn (in willekeurige volgorde): ING, ABN AMRO,
WestlandUtrecht, en Obvion. Voor alle vier geldt dat zij zich goed
hebben weten te ontwikkelingen ofwel stand hebben weten te houden in
een jaar waarin de markt goed is wakker geschud.
De nominaties en uiteindelijke winnaar baseert Blauw Research op de
resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2010. Dit
onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de
voorkeurspositie van de belangrijkste verstrekkers onder intermediairs.
Zes meetpunten uit het onderzoek zijn meegenomen in de berekening:
o (Ontwikkeling van) spontane bekendheid
o (Ontwikkeling van) spontane reclameherinnering
o (Ontwikkeling van) waardering
o (Ontwikkeling van) imago
o (Ontwikkeling van) overweging
o (Ontwikkeling van) absolute voorkeur
Dit jaar wordt naast de Gouden Spreekbuis wederom de Performance Award
uitgereikt. Er bleek namelijk een duidelijk verband tussen voorkeur en
dienstverlening, waardoor dit jaar voor het eerst een uitgebreide
studie is gedaan naar de dienstverlening van de verschillende
verstrekkers. De genomineerden voor de Performance Award zijn: ING,
Obvion en WestlandUtrecht. In de berekening is gekeken naar de
belangrijkste tevredenheidaspecten in de ogen van het intermediair,
namelijk: tevredenheid met het offerteproces, acceptatieproces,
acceptanten, accountmanagers en algemene informatievoorziening.
De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2010 en Performance Award 2010
vindt plaats op dinsdag 5 oktober. Het seminar vindt plaats na afloop
van het 15e Nationaal Hypothekencongres in het Kurhaus te Den Haag en
wordt bezocht door directieleden, marketeers, product- en
communicatiemanagers van de grootste geldverstrekkers in Nederland.
Wilt u hierbij aanwezig zijn dan kunt u contact opnemen met Caroline
Nevens van Blauw Research (010-4000900).