Sony brengt technologie en creativiteit samen tijdens IBC 2010, 10-14 september


BADHOEVEDORP, 20100805 -- Sony Professional heeft bekendgemaakt dat de 'Creatology Tour' - opvolger van het Power of Image-programma - van start gaat tijdens IBC 2010. Bedoeling van de Tour is om de creatieve mogelijkheden van de producten en oplossingen van Sony te ervaren.

Door innovatief audiovisueel materiaal en via productdemonstraties zal Creatology illustreren welke mogelijkheden de technologie van Sony de creatieve gemeenschap te bieden heeft. Bezoekers van de stand kunnen door drie themagebieden lopen die een overzicht bieden van de producten en oplossingen van Sony:

* The Technology Zone - Dit deel is gericht op 3D, High Definition en de Media Backbone-architectuur. Bezoekers van deze zone kunnen als eerste kennismaken met nieuwe producten van Sony, waaronder de PMW-320 en de nieuwste professionele OLED-monitortechnologie met de PVM-740.

* The Creativity Space - In het hart van de stand wordt aandacht besteed aan indrukwekkend materiaal van klanten van Sony die werken in zowel HD- als 3D-productieomgevingen. Hier kunnen bezoekers een goed idee krijgen van hoe beeldacquisitie een revolutie doormaakt in gebieden als 3D-liveconcerten en 3D-sportevenementen. Sony demonstreert zijn toonaangevende rol op het gebied van 3D door bezoekers mee te nemen op een reis waarin duidelijk wordt hoe 3D in de omroepwereld momenteel verandert van `een nieuwe dimensie voor tv en film' in `een nieuwe dimensie van mogelijkheden'.

* The Dealer Village - Dit deel is bestemd voor praktijkdemonstraties en gesprekken. Hier kunnen bezoekers advies op maat krijgen voor hun specifieke bedrijfsbehoeften en zakelijke vereisten. ICE's (Independent Certified Experts) werken hier zij aan zij met Sony Specialist Dealers en personeel om vragen te beantwoorden over alles variërend van productinformatie en inschrijvingen voor Masterclasses tot Prime Support en Financial Services.

3D - Een uniek voorbeeld van de kracht van Creatology
Door creatieve gedachten in contact te brengen met nieuwe technologieën, wordt 3D een natuurlijk gevolg van het idee van Creatology. Sony Professional is het enige bedrijf dat in staat is professionele totaaloplossingen voor de productie van live-3D te bieden: een toonaangevende positie die nieuwe mogelijkheden creëert. Tijdens IBC besteedt Sony Professional aandacht aan verschillende mogelijkheden voor 3D-workflows. Hiermee geeft het bedrijf aan dat elk 3D-project om een maatoplossing vraagt teneinde 3D-acquisitie en 3D-productie van topkwaliteit te kunnen garanderen.

Olivier Bovis, Hoofd AV Media Business, Sony Professional Europe: "3D is de nieuwste modekreet binnen de branche, maar het leveren van 3D van topkwaliteit is allesbehalve eenvoudig. Bij Sony hebben we het geluk gehad wereldwijd betrokken te zijn geweest bij de meeste baanbrekende 3D-liveproducties van het afgelopen jaar. IBC biedt een geweldige mogelijkheid om de kennis en expertise die we tijdens deze projecten hebben opgedaan te delen met de bezoekers van onze stand. Steeds meer gebruikers ontdekken dat 3D alles verandert: een enkele camera met twee lenzen is geen garantie voor een boeiende 3D-productiekwaliteit. Om tot een goede en hoogwaardige 3D-productie te komen, moeten het materiaal en de hele workflow opnieuw bekeken worden. Doordat Sony grondig in de branche verankerd is, maakt het bedrijf deze nieuwe manier van denken mogelijk met een brede verscheidenheid aan specifieke hulpmiddelen, en kunnen opkomende deskundigen de hulp krijgen die ze nodig hebben om 3D van topkwaliteit te bieden."

Bezoek Sony Professional tijdens IBC, stand A10, 10 - 14 september 2010

Einde bericht

Over Sony

Sony is een innovatieve producent van audio-, video-, communicatie- en informatietechnologieproducten voor zowel de consumenten als zakelijke markt wereldwijd. Sony staat bekend om zijn audiovisuele producten, zoals de BRAVIA LCD High Definition (HD) televisie, Cyber-shot digitale camera, Handycam-camcorder en Walkman MP3-speler alsmede de VAIO personal computers en professionele HD-uitzendapparatuur, met in het bijzonder de XDCAM HD. Sony biedt een complete end-to-end High Definition-productketen en is met elektronica, muziek, films, games en online ondernemingen een van de belangrijkste entertainmentmerken ter wereld. Wereldwijd werken bij Sony ongeveer 170.000 mensen.

Sony is langdurige verbintenissen aangegaan als officiële sponsor van de UEFA Champions League tot 2012, als Official FIFA Partner tot 2014 en als wereldwijde sponsor van de FIFA World Cup in 2010 en 2014. Sony inspireert hiermee miljoenen voetbalfans over de hele wereld. Wereldwijde website van Sony: www.sony.net/

"Sony", "WALKMAN", "VAIO", "Cyber-shot", "Handycam", "BRAVIA" en "XDCAM" zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Sony Corporation. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Over Sony Professional

Sony Professional, een afdeling van Sony Europe, is een toonaangevende leverancier van AV-/IT-oplossingen. Deze oplossingen zijn gericht op organisaties die werkzaam zijn in de mediabranche, netwerkvideobewaking, detailhandel, gezondheidszorg en de evenementen- en transportsector. Al meer dan 25 jaar biedt Sony Professional producten, systemen en applicaties om de creatie, bewerking en distributie van digitale audiovisuele content mogelijk te maken.
Sony's Professional Services afdeling, die systeemintegratie verzorgt, biedt zijn klanten toegang tot de deskundigheid en lokale kennis van professionals uit heel Europa. Samen met een netwerk van gevestigde technologiepartners levert Sony consultancy en oplossingen waar de behoeften van klanten centraal staan. Hierbij wordt de jarenlange expertise en state of the art technologie van Sony en zijn partners ingezet om de klant optimaal van dienst te zijn.

Meer informatie is te vinden op www.pro.sony.eu.
Volg Sony Professional via Twitter: www.twitter.com/sonyproeurope

De Wolven voor Sony Professional





ingezonden persbericht