Start campagne over afleiding in het verkeer
10 september 2010, 16:55
De landelijke campagne "Afleiding in het verkeer" is vandaag vrijdag 10
september van start gegaan. De actie is een gezamenlijke campagne van
het ministerie van Verkeer & Waterstaat, Veilig Verkeer Nederland, RAI,
KLPD, en BOVAG.
Bij bijna 80 procent van de ongevallen en 65 procent van de
bijna-ongevallen speelt enige vorm van afleiding of onoplettendheid een
rol in de drie daaraan voorafgaande seconden. Het doel van deze
campagne is automobilisten bewust te maken van de risico's in het
verkeer door afleiding als gevolg van het gebruik van elektronische
apparatuur tijdens het rijden.
Met de campagne hopen de campagnepartners automobilisten te motiveren
en te activeren tot verantwoord gebruik van telefoon en navigatie door
het geven van concrete tips. Een speciale internetsite
(www.laatjenietafleiden.nl) over risico's en tips voor verantwoord
gebruik van elektronisch apparatuur is vanaf vandaag in de lucht, net
als de reclamespots op radio en tv.
Videoreportage over de verkeerscampagne
Maandag in het Verkeersjournaal van de VerkeersInformatieDienst een
reportage over de start van de verkeerscampagne "afleiding in het
verkeer".
VerkeersInformatieDienst