Ingezonden persbericht


|Datum           | |Den Haag,10 september 2010                                         |
|                                                                                      |
|                                                                                      |
T-Mobile steunt campagne Veilig Verkeer Nederland.


. Veilig Verkeer Nederland start campagne 'Laat je niet afleiden'.
. Bewustwordingscampagne voor veilig bel- en navigatiegedrag tijdens het autorijden.

T-Mobile steunt de campagne 'Laat je niet afleiden' die vandaag is gelanceerd door het Ministerie van Verkeer & Waterstaat in samenwerking met Bovag, RAI-Vereniging, ANWB, Politie en Veilig Verkeer Nederland. De campagne moet automobilisten bewust maken van de verkeersveiligheidrisico's van afleiding door gebruik van elektronica tijdens het autorijden. 'Laat je niet afleiden' geeft automobilisten concrete tips voor verantwoord handsfree bellen en het bedienen van navigatie.

Bart Weijermars, Algemeen Directeur bij T-Mobile in Nederland: 'Bellen, navigeren en geconcentreerd autorijden gaan niet samen. Maar toch gebeurt het op grote schaal, met alle gevolgen van dien. Daarom is het heel goed dat deze campagne mensen bewust maakt van de risico's van het niet verantwoord gebruik van mobiele telefoon of navigatie systeem tijdens het autorijden. Onbewust worden mensen afgeleid en hebben ze minder aandacht voor het verkeer. Met ruim 4 miljoen klanten in Nederland die mobiel bellen via T-Mobile, vinden wij het belangrijk om ons aan deze voorlichtingscampagne te verbinden. Door de campagne onder de aandacht te brengen van onze klanten, willen wij er aan bijdragen dat onze producten en diensten veilig worden gebruikt.'

Laat je niet afleiden
Nederlanders krijgen tijdens de campagne via radio- en televisiespots concrete tips voor verantwoord gebruik van handsfree bellen en navigatie, onder het motto: Laat je niet afleiden. Meer informatie over de campagne is te vinden op: www.veiligverkeernederland.nl

Over T-Mobile in Nederland

4,4 miljoen consumenten en zakelijke gebruikers in Nederland maken gebruik van de mobiele oplossingen van T-Mobile (per 1 april 2010). In 2009 had T-Mobile een jaaromzet van 1,807 miljard euro. T-Mobile Netherlands BV is onderdeel van Deutsche Telekom AG, een van de leidende communicatie ondernemingen in de wereld. T-Mobile beschikt over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten. Dit mobiele netwerk behoort op het gebied van kwaliteit, bereikbaarheid en snelheid bovendien tot de beste en meest innovatieve netwerken van Europa.

Het is belangrijk voor T-Mobile om mee te werken aan de totstandkoming van een beter milieu en een gezonde toekomst voor de volgende generatie. In dat kader heeft T-Mobile sinds 2007 een partnerschap met War Child. T-Mobile is dé communicatiepartner van War Child en ondersteunt War Child door inzet van mensen en middelen.

Over Veilig Verkeer Nederland

Kinderen, ouders, jongeren, ouderen, fietsers, automobilisten, bromfietsers: iedereen heeft het recht veilig de straat op te kunnen. Veilig Verkeer Nederland is de maatschappelijke organisatie die zich inzet voor dat recht, door zoveel mogelijk mensen te inspireren, te stimuleren en ze actief bij verkeersveiligheid te betrekken. VVN wordt daarbij gesteund door ruim 35.000 leden en donateurs.