Coty Inc.'s globale make-upmerk ASTOR gaat een creatieve samenwerking aan met Heidi Klum

10/09/2010 09:04

PR Newswire

NEW YORK, September 10, 2010 /PRNewswire/ --


- Met foto

Vandaag heeft Coty Inc., een marktleider in de wereldwijde

schoonheidssector, aangekondigd dat het het Duitse supermodel en

televisiepresentatrice Heidi Klum heeft aangetrokken als het nieuwe gezicht

en de artistieke adviseur voor het wereldwijde make-upmerk ASTOR. Deze

samenwerking op lange termijn houdt in dat mevr. Klum zich verbindt aan ASTOR

om de artistieke richting te bepalen voor een nieuwe generatie van moderne

make-upcollecties en om haar vooruitstrevende mening te delen met de

consument, de pers en de invloedrijke personen uit de modewereld.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20100910/NY61580)

(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20100910/NY61580)

Naast internationaal succesvol model heeft Heidi Klum zich ook gevestigd

als een veelzijdig getalenteerde televisiepresentatrice en -producente,

actrice, modeontwerpster en slimme zakenvrouw. Ze is over de hele wereld

bekend niet enkel voor haar covers op modebladen maar ook als de

prijswinnende presentatrice van 'Project Runway' en 'Germany's Next Top Model

by Heidi Klum' en voor haar talrijke verschijningen in televisieshows en

films. Klum heeft meerdere succesvolle make-up- en modecollecties gecreëerd

en ontworpen voor merken zoals Victoria's Secret Beauty, Destination

Maternity en New Balance voor Amazon. Ze is zeer tevreden dat ze haar

expertise en ervaring opnieuw kan aanwenden. De nieuwe samenwerking met ASTOR

zal gebruik maken van Klum's ongeëvenaarde schoonheid, persoonlijkheid en

talent om het succes van dit vernieuwend hoogwaardig cosmeticamerk te

verstevigen.

Bernd Beetz, algemeen directeur bij Coty Inc., geeft verdere commentaar

bij de aanwerving, "We zijn zeer tevreden over de nieuwe samenwerking tussen

Heidi Klum en ASTOR en we zijn ervan overtuigd dat het een enorm potentieel

heeft. Als een van de mooiste, getalenteerde en meest herkende vrouwen ter

wereld zal Heidi een belangrijke rol spelen bij het verzekeren dat het merk

ASTOR als relevant, modern en gesofisticeerd blijft aanzien worden."

Heidi Klum is al jaren fan van ASTOR en vertelt hierover, "Ik ben zo

opgetogen dat ik onderdeel mag uitmaken van de ASTOR-familie! ASTOR heeft een

zeer lange en sterke traditie en blijft vernieuwende producten met prachtige

kleuren en texturen creëren. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring op het vlak

van mode en cosmetica te gebruiken in mijn nieuwe functie."

Deze allereerste creatieve samenwerking stelt het merk ASTOR in staat om

mevr. Klum's vooruitstrevende mening te integreren in haar collecties en

gebruik te maken van de trends om zo het bedrijf haar missie te volbrengen,

namelijk het merk introduceren aan een nieuw publiek en op een totaal nieuwe

en unieke manier communiceren met de consument. Mevr. Klum zal betrokken

worden bij het ontwerp van de productcollecties die geïnspireerd zijn door de

laatste modetrends en zal verschijnen in toekomstige poster- en

televisiecampagnes. Als onderdeel van de samenwerking zal ASTOR mevr. Klum's

persoonlijkheid en inspiratie via posters, het internet en reclame in de

winkels tot integraal onderdeel maken van de marketingberichten van het merk.

Renato Semerari, directeur van Coty Beauty, vertelt, "We zijn heel

tevreden dat Heidi Klum ASTOR zal vertegenwoordigen, vooral nu de

ontwikkeling van het bedrijf zich in spannende tijden bevindt doordat het

zich naar de toekomst richt met een nieuwe visuele identiteit. Als een

elegante, zelfverzekerde, succesvolle vrouw, echtgenote en moeder

vertegenwoordigt Heidi op een perfecte wijze ASTOR haar nieuwe handtekening:

'Leef mooi' (Live Beautifully)".

Stephen Mormoris, vice-directeur van Global Marketing bij Coty Beauty,

voegt hieraan toe, "Heidi Klum was voor ons een evidente keuze voor de

functie van merkambassadrice voor ASTOR. Haar schoonheid is glamoureus en

vrouwelijk maar ze is ook toegankelijk en staat met haar beide voeten op de

grond en het is daarom dat ze een inspiratie en een rolmodel is voor vrouwen

van alle leeftijden. Bovendien zijn we zeer benieuwd naar de invloed die ze

op onze nieuwe productcollecties zal uitoefenen."

Over Coty Inc.

Coty Inc. werd in 1904 in Parijs opgericht door François Coty, die gezien

wordt als de grondlegger van de moderne parfumindustrie.

Tegenwoordig is Coty Inc. een toonaangevende marktleider in de

schoonheidssector met een jaarlijkse netto omzet van bijna USD 4 miljard.

Gedreven door een ondernemende geest, passie, vernieuwing en creativiteit,

heeft Coty Inc. een ongeëvenaarde portfolio ontwikkeld van belangrijke merken

en levert het wereldwijd vernieuwende producten aan consumenten in 90

markten.

De merkportfolio van Coty Prestige wordt verdeeld in prestigeshops en

ultraprestigeshops en omvat Balenciaga, Bottega Veneta, Calvin Klein,

Cerruti, Chloe, Chopard, Davidoff, Home Skin Lab, Jennifer Lopez, Jil Sander,

JOOP!, Karl Lagerfeld, Kenneth Cole, L.A.M.B. fragrance by Gwen Stefani, La

Voce by Renee Fleming, Lancaster, Marc Jacobs, Nikos, Sarah Jessica Parker,

Vera Wang, Vivienne Westwood en Wolfgang Joop.

De merkportfolio van Coty Beauty is ruimer beschikbaar en omvat adidas,

ASTOR, Baby Phat, Beyonce Knowles, Celine Dion, Chupa Chups, David and

Victoria Beckham, Esprit, Exclamation, Faith Hill, GUESS, Halle Berry, Jovan,

Kate Moss, Kylie Minogue, La Cross, Miss Sixty, Miss Sporty, N.Y.C. New York

Color, Pierre Cardin(1), Playboy, Rimmel, Sally Hansen, Shania Twain,

Stetson, Tim McGraw en Tonino Lamborghini.

Coty and Puig Fashion en Beauty S.A. hebben een strategische partnerschap

voor de verdeling van de parfumlijnen van Nina Ricci, Carolina Herrera,

Prada, Paco Rabanne en Antonio Banderas in de Verenigde Staten en Canada.

Meer informatie over Coty Inc. vindt u op http://www.coty.com.

(1) Niet beschikbaar in Noord-Amerika

Over ASTOR

ASTOR is een internationaal cosmeticamerk dat in 1952 werd opgericht en

groot werd door de naoorlogse economische boom en het verlangen van vrouwen

om opnieuw kleurrijk en modieus te zijn.

Sinds haar oprichting is ASTOR uitgegroeid tot een van de marktleiders op

de Europese cosmeticamarkt door zich te blijven richten op vernieuwende en

betrouwbare producten. ASTOR's onweerstaanbare kleuren hebben de voorbije

decennia de trend gezet en hebben generaties vrouwen zich mooi doen voelen in

alle soorten situaties.

Het merk is door de jaren heen geëvolueerd en heeft consequent aan haar

klanten kwaliteitsproducten aangeboden die glamoureus en toch technologisch

geavanceerd zijn, elegant en toch betaalbaar zijn, modieus en toch zeer

draagbaar zijn. Vandaag schrijft het merk een nieuwe pagina in haar

geschiedenis met een aangepast logo, een nieuwe aanwezigheid in de winkels en

een nieuwe reclamecampagne onder het leidmotief "Leef mooi" (Live

Beautifully).

Het merk ASTOR wordt verdeeld in parfumketens, warenhuizen, drogisterijen

en supermarkten in meerdere Europese landen, namelijk Duitsland, Oostenrijk,

Zwitserland, Spanje, Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië.

Meer informatie over ASTOR kunt u vinden op http://www.astorcosmetics.com

Opmerking voor editors:

Een afbeelding bij dit bericht is beschikbaar bij de European Pressphoto

Agency (EPA) op http://www.epa-photos.com.

Patricia White, +1-212-389-7576, Patricia_White@cotyinc.com of Charlotte Gaspard, +33-0-1-58-71-74-99, Charlotte_Gaspard@cotyinc.com






-