Deelgemeente Charlois Rotterdam
Nieuw servicepunt staat voor u klaar!
Op donderdag 2 september is het nieuwe Servicepunt Charlois Noord
feestelijk geopend door directeuren van Com.wonen, Woonstad Rotterdam
en Charlois-bestuurder Michel de Baan. Voortaan kunnen bewoners uit de
wijken Oud-Charlois, Carnisse en Tarwewijk er terecht met al hun
vragen. Deze vragen kunnen gaan over wonen, werk, welzijn en zorg,
schuldhulpverlening of juridische bijstand.
De medewerkers van het servicepunt Charlois Noord staan voor u klaar
(foto: fotopersbureau Cor Vos) VVV
Michel de Baan vertelt enthousiast: Mensen moeten het zien als een
soort maatschappelijke VVV. Wanneer je op vakantie bent en je komt op
onbekend terrein, dan ga je op zoek naar wat er allemaal te doen is.
Dat geldt ook voor dit Servicepunt; wij gaan voor de mensen op zoek en
leggen uit wat er allemaal mogelijk is. Ook verwijzen we direct door
naar de juiste instantie. De lijnen zijn kort, want in het pand zitten
ook Sociaal Raadslieden en maatschappelijke dienstverleners. Dit
voorkomt dat mensen van het kastje naar de muur worden gestuurd. In
hetzelfde pand zit een Infopunt van Com.wonen, zodat bewoners met
vragen over deze woningcorporatie hier terecht kunnen. Ook Woonstad
Rotterdam droeg in belangrijke mate bij aan de samenwerking. De
partners hopen dat, naar het voorbeeld van Servicepunt Pendrecht, veel
bewoners hier binnenlopen voor vragen.
Het Servicepunt is gevestigd aan de Pleinweg 202 en geopend op ma.-vr.
van 10.00-15.00 uur. Een soortgelijk Servicepunt bestaat reeds drie
jaar op Plein 1953 nr. 63.