Consumentenbond
6 september 2010
Oplossing klachten Toptijdschriften
Toptijdschriften (voorheen Publiforce) heeft aan de Consumentenbond
toegezegd de klachten die er nu over het tijdschriftenbedrijf zijn,
snel en doeltreffend op te gaan lossen. Klachten kunnen gemeld worden
via www.consumentenbond.nl/toptijdschriften. De Consumentenbond stuurt
de klachten door naar Toptijdschriften en zal de afwikkeling ervan
volgen.
De Consumentenbond heeft onder meer afgesproken dat consumenten die
alsnog willen opzeggen om de onlangs doorgevoerde prijsverhoging of
vanwege de verandering van de titel van het blad dit nog kunnen doen.
Tevens zal Toptijdschriften de bereikbaarheid van het bedrijf
verbeteren door een e-mailadres en telefoonnummer op de website te
zetten voor de klachtafhandeling.
Bereikbaarheid
De Consumentenbond ontving de afgelopen periode ruim 50 meldingen over
Toptijdschriften, onder meer over een onlangs doorgevoerde
prijsverhoging (van EUR19,95 naar EUR39,95) en de slechte
bereikbaarheid van het bedrijf. Toptijdschriften was voorheen bekend
onder de naam Publiforce en geeft onder meer de bladen Moestuin en
Horsimo uit. In een gesprek met het bedrijf gaf de eigenaar aan dat
veel klachten nog uit het verleden komen, en dat hij bereid is die snel
op te lossen.