Gemeente Vlaardingen
Aanvragen gehandicaptenparkeerkaart eenvoudiger
01-09-2010 | Vlaardingers die in aanmerking komen voor een Europese
gehandicaptenparkeerkaart hoeven zich voortaan nog maar één keer te
melden aan het gemeenteloket. Alleen voor het inleveren van het
aanvraagformulier met bijlagen en de PINbetaling van de kaart. Hiervoor
kunnen zij vanaf maandag 6 september 2010 terecht in stadskantoor
Waalstraat. Ophalen van de kaart hoeft ook niet meer. De gemeente laat
de gehandicaptenparkeerkaart voortaan per aangetekende post bezorgen.
De gemeentelijke service gaat nog verder. Voor de verlenging van de
gehandicaptenparkeerkaart is het niet meer nodig langs te gaan bij het
stadskantoor. Mensen die niet opnieuw gekeurd hoeven worden voor
verlenging van hun Europese gehandicaptenparkeerkaart krijgen tijdig
een formulier thuisgestuurd en een acceptgirokaart voor betaling van de
leges.
Ook voor het aanvragen van een duplicaatkaart -na verlies of diefstal-
hoeven Vlaardingers niet meer langs bij het gemeenteloket. Bij verlies
of diefstal van de Europese gehandicaptenparkeerkaart is het verplicht
om bij de politie aangifte te doen. Met die aangifte kan dan bij de
gemeente een duplicaat aangevraagd worden. Het formulier hiervoor kan
worden opgevraagd bij de gemeente. Zeven dagen na ontvangst van het
ingevulde aanvraagformulier inclusief de politieaangifte stuurt de
gemeente de duplicaat-gehandicaptenparkeerkaart op, inclusief een
acceptgirokaart voor betaling van de legeskosten.
In stadskantoor Waalstraat zijn alleen PIN-betalingen mogelijk.
Zie ook
Gerelateerde informatie
* Stadskantoor Waalstraat (Gemeentelijk Contact Centrum)
Contactinformatie
Postbus 1002
3130 EB Vlaardingen
Mail: info@vlaardingen.nl
Tel. (010) 248 4000