Gemeente Echt-Susteren
Nieuwe raadscommissies van start
Volgende week vergadert de commissie Ruimtelijke Ontwikkelingen op
maandag 6 september en de commissie Maatschappelijke Voorzieningen op
dinsdag 7 september. De vergaderingen beginnen om 19:00 uur en vinden
plaats in de raadzaal van het gemeentehuis, Nieuwe Markt 55 in Echt. De
geplande vergadering van de commissie Bestuurlijke Zaken is afgelast
vanwege een gebrek aan agendapunten.
Â
De nieuwe raadscommissies hebben twee taken. Ze geven de raad advies
over complexe, belangrijke en politiek gevoelige raadsvoorstellen en
houden themabijeenkomsten over onderwerpen die tot hun vakgebied horen.
Â
Agenda commissie Ruimtelijke Ontwikkelingen op 6 september 2010
1. Opening
2. Vaststellen agenda
3. Voorstelronde commissieleden
4. Vaststellen verslag vergadering commissie Ruimtelijke
Ontwikkelingen d.d. 11 januari 2010
5. Thema 1: Rol en Werkwijze commissie
Dit is de eerste vergadering van de commissie Ruimtelijke
Ontwikkelingen na de gemeenteraadsverkiezingen. De rol en werkwijze van
de raadscommissies is na de gemeenteraadsverkiezingen gewijzigd. De
commissieleden worden daarover geïnformeerd.
6. Thema 2: Rapport Rekenkamercommissie âQuickscan Bouw- en
Woningtoezicht gemeente Echt-Sustereâ
De Rekenkamercommissie Echt-Susteren heeft onderzoek gedaan naar het
Bouw- en Woningtoezicht in de gemeente. De commissie wordt
geïnformeerd over de resultaten van het onderzoek.
7. Raadsvoorstel Gebiedsontwikkeling Midden-Limburg
De gemeente Echt-Susteren doet mee aan de Gebiedsontwikkeling
Midden-Limburg (GOML) waarin de Midden-Limburgse gemeenten gezamenlijk
projecten uitvoeren. Dat is allemaal vastgelegd in het
meerjareninvesteringsprogramma GOML. De GOML wil daar graag 4 nieuwe
projecten aan toevoegen. Alle gemeenten moeten daar dan wel mee
instemmen. Het college vraagt de raad dan ook kennis te nemen van stand
van zaken ten aanzien van de projecten en in te stemmen met het nieuwe
meerjareninvesteringsprogramma.
8. Raadsvoorstel exploitatie revitalisering
bedrijventerrein âde Loopâ
Het project voor de revitalisering van bedrijventerrein âde Loopâ is
grotendeels afgerond. Het college informeert de raad via dit
raadsvoorstel over de stand van zaken. De raad moet nog een extra
krediet te beschikking stellen om enkele al uitgevoerde werkzaamheden
en de nog uit te voeren werkzaamheden te betalen. Het college geeft aan
dat er ook extra inkomsten worden gehaald uit het project. Het college
stelt de raad nu voor dit extra krediet van ruim 2 miljoen euro ter
beschikking te stellen en deze kosten te dekken uit de extra inkomsten
van dit project.
9. Mededelingen portefeuillehouder(s)
10. Rondvraag
11. Sluiting
Â
Agenda Commissie Maatschappelijke Voorzieningen op 7 september 2010
1. Opening
2. Vaststellen agenda
3. Voorstelronde commissieleden
4. Vaststellen verslag vergadering commissie
Maatschappelijke Voorzieningen d.d. 12 januari 2010
5. Thema 1:
Rol en Werkwijze commissie
Dit is de eerste vergadering van de commissie Maatschappelijke
Voorzieningen na de gemeenteraadsverkiezingen. De rol en werkwijze van
de raadscommissies is na de gemeenteraadsverkiezingen gewijzigd. De
commissieleden worden daarover geïnformeerd.
6. Thema 2:
Wet maatschappelijke ondersteuning
De commissieleden krijgen uitleg over de Wet maatschappelijke
ondersteuning. En het Wmo-Platform is uitnodigd om kennis te maken met
de commissie. Het platform zal uitleggen welke doelen het nastreeft en
welke taken het heeft.
7. Mededelingen portefeuillehouder(s)
8. Rondvraag
9. Sluiting
Â
De commissievergaderingen zijn openbaar. Iedereen die geïnteresseerd
is in de onderwerpen die aan bod komen, is dus van harte welkom om deze
vergaderingen bij te wonen. Omdat er voor de commissies
raadsvoorstellen zijn geagendeerd, kunt u ten aanzien van deze
raadsvoorstellen gebruik maken van het spreekrecht. Degene die van dit
spreekrecht gebruik wil maken, dient dit tenminste 48 uur voor de
aanvang van de vergadering te melden aan de griffie.
Â
Alle stukken liggen ter inzage op het gemeentehuis tijdens
openingstijden. Voor informatie over de agendastukken en het tijdig
doorgeven dat u gebruik wil maken van het spreekrecht, kunt u contact
opnemen met de griffie, Martijntje Hermans of Belinda Bakkes, telefoon:
0475 - 478 478.
De agendaâs en alle digitaal beschikbare bijlagen kunt u ook via de
website van de gemeente bekijken: www.echt-susteren.nl.