Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Tele'Train verhoogt loyaliteit Oxxio klanten
vrijdag 03 september 2010
Tele'Train en energieleverancier Oxxio hebben donderdag 2 september hun
handtekening gezet onder een vooruitstrevend servicelevel agreement
(SLA) op het gebied van klantloyaliteit. De overeenkomst heeft
betrekking op alle werkzaamheden van het Oxxio Voordeelteam. Hiermee is
debestaande samenwerking verlengd en zijn afspraken gemaakt over het
doorontwikkelen en verder professionaliseren van dit
loyaliteitsconcept.
Blije gezichten bij zowel Tele'Train als Oxxio bij ondertekening van
de samenwerking
Afspraken over loyaliteit
Het vernieuwende aan de overeenkomst is dat naast zaken als
servicelevels, kwaliteitsmanagement en productiviteit ook afspraken
zijn gemaakt over de loyaliteit onder Oxxio klanten. Hierbij ligt de
nadruk ligt op het kwalitatief hoogwaardig, volledig en correct
afhandelen van de klantcontacten. Oxxio en Tele'Train hebben eerder dit
jaar al de overeenkomst voor het uitvoeren van klantenservice
activiteiten voor haar zakelijke klanten verlengd.
Langdurige samenwerking
Energieleverancier Oxxio heeft na een sterke groei in de beginperiode
van zijn bestaan, zijn pijlen gericht op het bieden van hoogwaardige
dienstverlening en het verhogen van klanttevredenheid en loyaliteit.
Het behouden en binden van bestaande klanten werd daarmee minstens zo
belangrijk als het werven van nieuwe klanten. In dat kader ging Oxxio
reeds in 2006 een samenwerking aan met Tele'Train voor het opzetten van
een team van hoog opgeleide medewerkers. Dit team was verantwoordelijk
voor hoogwaardig klantcontact op het gebied van loyaliteit en
klantbehoud. In de loop der jaren is de samenwerking tussen Oxxio en
Tele'Train uitgegroeid tot partnership, wat heeft geleid tot
verregaande professionalisering van de activiteiten. Vandaag de dag
verzorgt Tele'Train vanuit het managed insourcing concept voor Oxxio de
volledige uitvoering van het Oxxio Voordeelteam.
Hoog niveau van dienstverlening
Tele'Train en Oxxio zijn verheugd om de overeenkomst te vernieuwen.
Patrick van Campenhout, manager Retentie van Oxxio: "Door de nauwe
samenwerking en het feit dat Tele'Train de uitvoering van de
werkzaamheden in ons eigen kantoor doet, weten zowel het management als
de medewerkers goed wat er speelt binnen ons bedrijf en -nog
belangrijker- bij onze klanten. Dit komt tot uiting in de uitstekende
kwaliteit van de gesprekken en het hoge niveau van de verdere
dienstverlening in het Oxxio Voordeelteam".
Klaar voor de toekomst
Het Oxxio Voordeelteam bestaat uit speciaal geselecteerde, goed
getrainde en uitgeruste medewerkers die bestaande klanten te woord
staan met vragen over hun persoonlijke voordeel bij Oxxio, advies
willen over hun overeenkomst of tarieven, hulp willen bij het besparen
op hun energiekosten of advies vragen wanneer zij benaderd zijn door
een andere energieleverancier. Met het inrichten van het team in de
huidige vorm zijn Oxxio en Tele'Train klaar voor de toekomst en tevens
klaar om te gaan werken aan het doorontwikkelen en verder
professionaliseren van dit concept.