Sanoma Uitgevers
De conclusies van MAN 2010
---
03.09.10
In een goed gevuld Machinegebouw op het Westergasfabriekterrein vond
gisteren Mobile Advertising Nederland 2010 plaats.
Een dag waarop de gezamenlijke initiatiefnemers Sanoma Digital, Ster en
Telegraaf de resultaten van een onderzoek naar adverteren op mobiel
presenteerden.
Onder leiding van dagvoorzitter Gijs Vroom (Emerce) vonden de
presentaties van participerende partijen KWF Kankerbestrijding en Amoy
(Heinz) plaats. De dag werd goed bezocht met meer dan 200 bezoekers.
KWF Kankerbestrijding
Belangrijkste conclusies voor KWF Kankerbestrijding waren: test voor de
juiste inzet (tot 4 maal hogere CTR), relevantie scoort (50% hogere CTR
tijdens relevante momenten), call to action (duidelijke call to action
in banner leverde 0.34 CTR op), smartphones zijn kostenefficiƫnter
(hogere CTR op smartphone toestellen), positieve campagnes (91% van de
gebruikers was positief en 90% gaf aan de dienst aan te raden aan
anderen) en de laatste conclusie; de campagne was goed voor de
naamsbekendheid.
Amoy (Heinz)
De belangrijkste conclusies van de Amoy campagne van Heinz: mobiel
begint zich te bewijzen als massamedium. Rol van mobiel in
brandbuilding? Het kanaal biedt goede mogelijkheden merkwaarden te
communiceren en op een unieke manier onder de aandacht te brengen.
Nieuw kanaal met (nog?) hoge CTRs (0,35% CTR voor mobiele banners naar
mobiele site). En de laatste conclusie: keep it simple stupid! Wil je
dat gebruikers zich moeten registreren, zorg dan dat de voorwaarden en
aantal 'tussenstappen beperkt blijven. Meer stappen heeft een sterke
negatieve impact op conversie.
Download de conclusies van het consumentenonderzoek en de twee mobiele
campagnes van Amoy en KWF Kankerbestrijding.