Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
BEDRIJVEN STIMULEREN AUTOMOBILIST OM TE FIETSEN NAAR HET WERK
Rij2op5 van start in Driebergen/Zeist
Zeist, 31 augustus 2010. In navolging van Amersfoort en Utrecht eerder dit jaar, sluiten tien bedrijven in Driebergen/Zeist zich aan bij de campagne rij2op5. Met deze campagne sporen bedrijven hun werknemers, die op fietsbare afstand wonen, aan om vaker naar het werk te fietsen. Door de samenwerking met bedrijven wordt de doelgroep direct bereikt en kunnen collega's elkaar stimuleren om te gaan fietsen.
De campagne is vanuit de belevingswereld van de automobilist ontworpen en bestaat uit:
· fietsstimulering door bedrijven;
· communicatiecampagne in woord en beeld;
· fietsservice met onder meer persoonlijke reisadviezen en een proef met elektrische fietsen.
Onderdeel van de campagne is een proef met de E-bike, die de deelnemers aan het einde van het programma meekrijgen. Werknemers die met de auto komen mogen een maand lang een e-bike proberen. Dit is mogelijk gemaakt door Batavus, Gazelle, Sparta, Giant, Qwic, Sachs en Montego in combinatie met het Wielerpaleis in Zeist.
De start voor bedrijven aangesloten bij het mobiliteitsplatform Driebergen/Zeist was vandaag bij de Baak - Landgoed de Horst in Driebergen. Na een ontbijt met de deelnemende bedrijven, ontvingen de deelnemers aan de E-bike proef hun fietsen. Tijdens de bijeenkomst worden de bestaande fietsers ook in het zonnetje gezet. Zij ontvangen een award en worden gevraagd om als 'ambassadeurs van de fiets' de oren en ogen voor de campagne rij2op5 te zijn. Dit in de rol van fietsmaatje, inspirator, vraagbaak en tipgever hoe de campagne helemaal 'je weet niet wat je ziet' blijft in optima forma.
De volgende bedrijven in Driebergen/Zeist doen mee:
Triodos Bank NV, De Baak, Antropia, Rabobank Nederland, Hotel Theater FIGI/Slot Zeist, Gemeente Zeist, TNO kwaliteit van leven, BOVAG, Woudschoten en de Artesia Bank. Na de kick off werden de deelnemende bedrijven bezocht door het rij2op5 promoteam die hen een startpakket van de verschillende communicatiemiddelen van de campagne overhandigden.
rij2op5 is een driejarige campagne, die gestart is op 31 maart 2010 en inmiddels loopt bij 30 bedrijven in Amersfoort-Noord en Utrecht-West. Daarnaast wordt met de Taskforce Mobiliteitsmanagement gewerkt aan een opschaling van rij2op5, met als doel een landelijke campagne in het voorjaar van 2011. Dit najaar sluiten ook nog 20 bedrijven in Houten (9 september) en Hilversum (13 september) aan.
rij2op5 is een initiatief van de Fietsersbond in samenwerking met VNM en mede mogelijk gemaakt door de provincie Utrecht en het BRU. Meer fietsen is goed voor de bereikbaarheid en gezonder voor milieu en mens. Voor meer informatie kijk op www.rij2op5.nl
Ingezonden persbericht