Gemeente Alphen aan den Rijn
over schrappen vergunningen
Raad beslist over schrappen vergunningen
Gemeente Alphen aan den Rijn gaat regels uit de Algemene Plaatselijke
Verordening (APV) wijzigen. Er hebben zich allerlei ontwikkelingen
voorgedaan. Op het gebied van wet- en regelgeving maar ook
lastenverlichting voor burgers en bedrijven.
Begin mei hebben de wijzigingen ter inzage gelegen. Hierop zijn geen
zienswijzen ingediend. Het college heeft het definitieve ontwerp
vastgesteld en legt deze ter besluitvorming voor aan de raad. Als de
raad akkoord heeft gegeven, kan het college de algemene regels
vaststellen.
Het gaat om wijzigingen in de volgende onderwerpen:
- Collecte (vergunning wordt afgeschaft, algemene regels)
- Terrassen (vergunning wordt afgeschaft, algemene regels)
- Innemen gemeentegrond (vergunning wordt afgeschaft, algemene regels)
- Reclame (vergunning wordt afgeschaft, algemene regels)
- Uitweg (vergunning wordt afgeschaft, wordt meldingsplicht)
De APV geldt voor iedereen binnen de gemeente en heeft tot doel de
gemeente netjes en leefbaar te houden. In de APV worden zaken geregeld
op het gebied van bijvoorbeeld openbare orde, evenementen en de
bescherming van het milieu.
© Gemeente
Alphen aan den Rijn
Stadhuisplein 1
2405 SH Alphen aan den Rijn
Tel: 14 0172
Fax: (0172) 46 55 64
gemeente@alphenaandenrijn.nl
Postbus 13, 2400 AA
Alphen aan den Rijn