Gemeente Alphen aan den Rijn

over schrappen vergunningen

Raad beslist over schrappen vergunningen

Gemeente Alphen aan den Rijn gaat regels uit de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) wijzigen. Er hebben zich allerlei ontwikkelingen voorgedaan. Op het gebied van wet- en regelgeving maar ook lastenverlichting voor burgers en bedrijven.

Begin mei hebben de wijzigingen ter inzage gelegen. Hierop zijn geen zienswijzen ingediend. Het college heeft het definitieve ontwerp vastgesteld en legt deze ter besluitvorming voor aan de raad. Als de raad akkoord heeft gegeven, kan het college de algemene regels vaststellen.

Het gaat om wijzigingen in de volgende onderwerpen:
- Collecte (vergunning wordt afgeschaft, algemene regels)
- Terrassen (vergunning wordt afgeschaft, algemene regels)
- Innemen gemeentegrond (vergunning wordt afgeschaft, algemene regels)
- Reclame (vergunning wordt afgeschaft, algemene regels)
- Uitweg (vergunning wordt afgeschaft, wordt meldingsplicht)

De APV geldt voor iedereen binnen de gemeente en heeft tot doel de gemeente netjes en leefbaar te houden. In de APV worden zaken geregeld op het gebied van bijvoorbeeld openbare orde, evenementen en de bescherming van het milieu.

© Gemeente

Alphen aan den Rijn

Stadhuisplein 1

2405 SH Alphen aan den Rijn

Tel: 14 0172

Fax: (0172) 46 55 64

gemeente@alphenaandenrijn.nl

Postbus 13, 2400 AA

Alphen aan den Rijn