Gemeente Lingewaard
PZN nieuwe regievoerder voor Stadsregiotaxi
Klanten Stadsregiotaxi krijgen nieuw vervoerspasje Stadsregio
Vanaf 1 september is het zover. Dan verzorgt Personen- en Zorgvervoer
Nederland (PZN) de Stadsregiotaxi in de Stadsregio Arnhem Nijmegen.
Vorige week ondertekenden PZN en de stadsregio daarvoor de officiële
overeenkomst. De nieuwe vervoerder heeft er alle vertrouwen in dat zij
de reizigers in de regio tevreden kan stellen, al zijn er op dit moment
nog enkele hobbels te nemen rondom de vervoerspasjes.
Jaarlijks verzorgt de Stadsregiotaxi zon 500.000 ritten. Het is een
openbaar van-deur-tot-deur vervoerssysteem, bedoeld voor reizigers die
zelfstandig of onder begeleiding kunnen reizen. Daarnaast biedt de
Stadsregiotaxi aanvullend openbaar vervoer op trajecten waar geen
regulier busvervoer aanwezig is of op die momenten niet rijdt. Daarmee
is het een onmisbare schakel in het totale aanbod van openbaar vervoer
in de regio.
Vervoerspas
Het merendeel van de passagiers van de Stadsregiotaxi reist met een
speciaal vervoerspasje. De gemeenten hebben in samenwerking met PZN de
gelegenheid aangegrepen om het hele klantenbestand er zijn circa 30.000
pasjes in omloop tegen het licht te houden; alle pasjeshouders kregen
schriftelijk het verzoek hun gegevens te controleren.
Willem de Jong, directeur van PZN, zegt: We willen graag een goede
start maken met een volledig up to date klantenbestand. We zijn echter
verrast door de hoeveelheid aanpassingen die we moesten maken. Deze
week gaan de nieuwe pasjes voor onze pashouders de deur uit. Ondanks
het feit dat we heel intensief werken aan een volledig en correct
bestand kan het voorkomen dat er soms nog een fout staat op een pasje.
Ook kan het voorkomen dat de pas helaas toch nog op een verkeerd adres
wordt afgeleverd. En nog vervelender is natuurlijk dat overleden
klanten alsnog een pas toegezonden kunnen krijgen. Wij doen er echter
alles aan om de klantgegevens zo snel mogelijk te corrigeren en te
verwerken.
Klantenservice
Mocht het voorkomen dat klanten met een WMO-vervoersvoorziening niet
tijdig hun nieuwe pas ontvangen of dat de vervoerspas niet correct is
de pas staat bijvoorbeeld nog op een oud adres dan kunnen zij dit
melden bij het WMO-loket van de eigen gemeente. Klanten die in het
bezit zijn van een OV-Stadsregiotaxipas en een fout constateren, kunnen
zich melden bij het reserveringsnummer van de Stadsregiotaxi: 0900 734
46 82. De groep die al wijzigingen heeft doorgegeven, hoeft dit
uiteraard niet opnieuw te doen. Wij rekenen op begrip en medewerking
van onze klanten, aldus PZN-directeur De Jong.
(Geplaatst: 31 augustus)