Ingezonden persbericht
Ziggo ziet nieuwe marktanalyse met vertrouwen tegemoet
Utrecht, 31 augustus 2010
OPTA heeft vandaag aangegeven met een nieuwe analyse te komen voor de markt van aanbieders van televisie. Ziggo heeft kennis genomen van dit besluit en zal graag meewerken aan deze nieuwe analyse.
Ziggo is van mening dat er voldoende concurrentie is via de huidige infrastructuren: televisie kijken via de ether, satelliet, glasvezel, DSL en HFC (kabel) netwerken. De huidige marktanalyse door de OPTA heeft geen aanknopingspunten gegeven om in deze markt in te grijpen. De markt voor TV aanbieders is de afgelopen jaren behoorlijk veranderd en qua dynamiek en concurrentie zal dit nog verder toenemen.
Ziggo ziet deze nieuwe analyse van de OPTA dan ook met vertrouwen tegemoet.
Ziggo zet de constructieve gesprekken met Tele2 over een mogelijke commerciële samenwerking intussen voort.
Over Ziggo
Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten. Ziggo bedient circa 3,1 miljoen huishoudens, 1,5 miljoen breedband internetklanten, 1,7 miljoen afnemers van digitale televisie en 1 miljoen telefoonabonnees. Producten en diensten voor de klein- en grootzakelijke markt betreffen zaken als telefonie, datacommunicatie en elektronische betalingsmogelijkheden. Het verzorgingsgebied - met sterke regionale bases - strekt zich uit over heel Nederland.
Meer informatie over Ziggo: www.ziggo.com
Noot voor redacties
Noot voor de redactie/
Ingezonden persbericht