DeLaval kersverse stersponsor NAJK
Op 30 augustus 2010
Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt (NAJK) heeft met DeLaval een
sponsorovereenkomst getekend, waardoor DeLaval per 1 september
stersponsor van NAJK is. Op vrijdag 27 augustus is het contract
officieel ondertekend door Gijs Baas (verkoopleider DeLaval), Erik Pel
(Market development manager DeLaval) en Wilco de Jong (voorzitter
NAJK).
DeLaval wil met de leden van NAJK de interactie aangaan voor wat
betreft nieuwe concepten, producten, bedrijfsontwikkeling en
bedrijfsinrichting op het gebied van melken, voeren, koelen en
stalinrichting. Deze interactie zal zijn op basis van het thema OneMan
- OneMillion. In dit thema komen arbeidreductie, productieverhoging en
dierenwelzijn aan de orde. Met deze 3 ingrediënten moet een modern
melkveebedrijf in staat zijn per persoon 1 miljoen kilogram melk te
managen.
`Uitgangspunt voor het stersponsorschap van DeLaval is het uitwisselen
van kennis, ervaring en visie op het moderne melkveebedrijf van de
(nabije) toekomst' aldus Erik Pel. Hierbij komen nieuwe ontwikkelingen
van DeLaval als Herd Navigator, automatisch melken & voeren en de
draaistal met robotarm uitgebreid aan bod. `Vanuit DeLaval zien wij uit
naar goeie en levendige discussies op basis van stellingen en
voorbeelden vanuit de praktijk' aldus Pel.
`Delaval laat door middel van deze overeenkomst zien dat ze belang
hechten aan het contact met jongeren in de melkveehouderij die staan
voor de uitdagingen van deze tijd' gaf Wilco de Jong aan naar
aanleiding van deze overeenkomst. `NAJK hecht veel waarde aan goede
contacten met het bedrijfsleven en is zeer te spreken over de ambities
die op tafel liggen'.
NAJK is de vereniging voor bedrijfsopvolg(st)ers en hun partners en
voor andere jongeren tussen 18 en 35 jaar die hart hebben voor land- en
tuinbouw. Naast DeLaval zijn ook Rabobank en Alfa Accountants
stersponsor bij NAJK.
Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt