30 augustus 2010
Meer bekendheid aan energiebesparing in het mkb
Vanaf eind augustus start Energiecentrum MKB een grootscheepse
mediacampagne om meer ondernemers, gemeenten en journalisten kennis te
laten maken met `dé ondernemersclub voor energiebesparing'. Het
Energiecentrum bereikt op dit moment via ongeveer 60
brancheorganisaties 200.000 ondernemers.
Energiecentrum MKB is in 2002 door MKB-Nederland en VNO-NCW opgericht
om energiebesparing in het mkb te stimuleren. Inmiddels heeft het
Energiecentrum ongeveer 22.000 digitale scans uitgevoerd, 200 adviezen
1-op-1 gegeven en 56 projecten gestart met brancheorganisaties. Het
Centrum is onafhankelijk en werkt zonder winstoogmerk; de adviezen zijn
voor ondernemers bijna altijd gratis.
In 2009 bespaarde het mkb al rond de EUR25 miljoen aan energie, d.w.z.
een reductie van 115.000 ton CO2. Dat staat gelijk aan het
energieverbruik van 30.000 huishoudens. Volgens het
Duurzaamheidsakkoord dat het bedrijfsleven in 2007 met de overheid
heeft afgesloten, moet in 2010 180.000 ton CO2 worden bespaard.
Energiecentrum MKB ondersteunt ondernemers hierin. Door de
naamsbekendheidcampagne, op radio, internet en via social media, kunnen
ondernemers horen over de besparingsmogelijkheden die het
Energiecentrum hen biedt.
www.energiecentrummkb.nl
MKB-Nederland