Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Duikboot duikt op in Rotterdam

Amsterdam, 30 augustus 2010 - Met het oog op de Wereldhavendagen heeft de RET een opmerkelijk voertuig in de vorm van een duikboot in haar dienstregeling opgenomen. Naar een idee van het reclamebureau Maximum heeft CBS Outdoor de tram voorzien van bestickering, waarop teksten staan vermeld als 'Push to open' en 'Caution propellor shaft' om de echtheid zo goed mogelijk te benaderen. De opvallende actie 'Mis de boot niet' is onderdeel van een arbeidsmarktcampagne van de RET.

Afgelopen vrijdag werd de tram officieel gedoopt door Wethouder van Verkeer & Vervoer Jeannette Baljeu op het Willemsplein in Rotterdam. In de wereldhavenstad exploiteert CBS Outdoor reclameruimte op alle NS-stations, 3500 abri's, 400 billboards en op 99 trams. Bezoekers kunnen in week 35 en 36 gebruikmaken van de duikboottram, die rijdt op lijn 7. Met de Yellow Submarine zoekt de RET toekomstige werknemers: buschauffeurs, trambestuurders, metrobestuurders, en technici. Met een, uit een flyer gevouwen, matrozenpet verlaten de bezoekers de tram.

Over CBS Outdoor
CBS Outdoor exploiteert buitenreclame en stadsmeubilair, zoals abri's en billboards, stationsreclame, bus- en tramreclame. CBS Outdoor maakt deel uit van CBS Corporation.