Senternovem
27-08-2010 |
Regeling Duurzame warmte bezoekt klanten thuis
Voor het tweede jaar op rij heeft de regeling Duurzame warmte
steekproefsgewijs `handhavingsbezoeken' uitgevoerd. In juni en juli
werden 54 klanten thuis bezocht.
Adviseur Patric Luitjens van Agentschap NL: 'Er is gekeken of de
duurzame warmtemaatregel goed geplaatst is en of de mensen in 2009
terecht subsidie hebben ontvangen. Het gaat dan om een aanschafsubsidie
op zonneboilers, warmtepompen en microwarmtekrachtketels waarmee je
duurzaam warmte op kunt wekken. Een deel van de investering wordt
vergoed.'
Trots op installatie
'De meeste mensen waarderen het zeer dat wij langskomen. Meestal moet
er eerst koffie gedronken worden waarna ze vaak heel trots de
installatie laten zien. Het gaat toch om een forse investering van
circa 3.500 euro. In 95 procent van de gevallen is de subsidie terecht
uitgekeerd.'
Klanttevredenheidsonderzoek
Aan de bezoeken is een klanttevredenheidsonderzoek gekoppeld. 'Omdat we
toch al bij de mensen thuiskwamen, konden we direct een paar vragen
stellen over de regeling. Zo kwamen we op een eenvoudige manier te
weten waarover de klanten tevreden zijn en wat beter kan. Men vindt de
procedures soms nog te ingewikkeld. Ook het taalgebruik kan
eenvoudiger. Dat je bij ons digitaal subsidie kunt aanvragen wordt als
heel positief gezien, dat scheelt veel tijd. Opvallend was dat veel
mensen hun informatie bij de leverancier vandaan halen. Dat is dus een
belangrijke intermediair om de doelgroep te bereiken. Daar moeten we
meer mee doen.'
Wijzigingsdatum |
27-08-2010