Groepering opgericht die consument op eerste plaats zet

27/08/2010 12:47

PR Newswire

WASHINGTON, August 27, 2010 /PRNewswire/ --


- Toonaangevende belangengroeperingen vormen coalitie ter verdediging van

de mondiale rechten en vrijheden van de consument

In een poging om de rechten van consumenten op mondiaal niveau te

beschermen en om er zeker van te zijn dat consumenten niet langer genegeerd

worden in de politiek en beleidsvorming, is vandaag een nieuwe,

actiegeoriënteerde coalitie gevormd ter verdediging en bevordering van de

echte consumentenbelangen. De Consumenten Alliantie voor Mondiale Welvaart

(Consumers Alliance for Global Prosperity, CAGP)

(http://www.consumerprosperity.com) tracht bezorgde burgers te instrueren en

activeren als reactie op de dure samenwerking tussen milieuactivisten,

protectionistische industrieën, grote vakbonden en retailbedrijven.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20100826/DC55618LOGO)

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20100826/DC55618LOGO)

Andrew Langer, voorzitter van het in de VS gevestigde Instituut voor

Vrijheid en een woordvoerder van de CAGP, verklaarde: "Vandaag de dag wordt

de zorgwekkende relatie tussen consumenten en de welvaart van de armen maar

al te vaak volledig genegeerd in discussies over de economie. Het geheel aan

grote zakelijke, ideologische en bureaucratische belangen vullen de agenda's

ten koste van de welvaart; zowel hier in Amerika als in de rest van de

wereld. Het is tijd dat consumenten, gezinnen met werkende ouders en mondiale

welvaart weer terugkeren in de gedachten van de Amerikanen."

De CAGP heeft toegezegd zich te gaan focussen op een grote

verscheidenheid aan thema's, zoals groen protectionisme, groene banen en het

linkse beleid voor consumenten- en maatschappelijke betrokkenheid, dat de

armen vaak meer schade toebrengt dan dat het hen iets oplevert, zowel in de

VS als wereldwijd.

Een belangrijk thema voor consumenten is de toegang tot betaalbare

papierproducten van hoge kwaliteit. "Amerikaanse papierbedrijven, grote

vakbonden, zoals de Steelworkers, en radicale milieugroeperingen, zoals de

Sierra Club en het Rainforest Action Network, zijn medeplichtig aan de

handelsbelemmeringen die goedkope importproducten uit Indonesië en China

blokkeren. Het is de consument die hierdoor wordt benadeeld, omdat de

papierprijs zal stijgen en zodoende ook die van bijna alle denkbare goederen

en diensten," aldus Langer. "Het meest schandelijke is het feit dat

niet-concurrerende Amerikaanse papierbedrijven die op de rand van het

faillissement staan, gered worden door de Amerikaanse belastingbetaler,

dankzij de bijzondere belangstelling voor hun afval, 'black liquor', dat een

voorkeursbehandeling krijgt als het als brandstof wordt gebruikt."

Langer vervolgde: "We moeten de verdediging van de vrije markt weer de

kern van het consumentisme maken om ervoor te zorgen dat individuele

vrijheden worden herbevestigd en verdedigd. Niet alleen die van Amerikaanse

consumenten, maar ook die van mensen in ontwikkelingslanden die streven naar

economische vrijheid en vooruitgang."

Over de CAGP: de Consumenten Alliantie voor Mondiale Welvaart is een

actiegeoriënteerde alliantie van belangengroeperingen ter bevordering van

economische groei en pro-consumentenpolitiek over de hele wereld.

Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.consumerprosperity.com.

Voor een interview kunt u contact opnemen via Media@consumerprosperity.com of