Groepering opgericht die consument op eerste plaats zet
27/08/2010 12:47
PR Newswire
WASHINGTON, August 27, 2010 /PRNewswire/ --
- Toonaangevende belangengroeperingen vormen coalitie ter verdediging van
de mondiale rechten en vrijheden van de consument
In een poging om de rechten van consumenten op mondiaal niveau te
beschermen en om er zeker van te zijn dat consumenten niet langer genegeerd
worden in de politiek en beleidsvorming, is vandaag een nieuwe,
actiegeoriënteerde coalitie gevormd ter verdediging en bevordering van de
echte consumentenbelangen. De Consumenten Alliantie voor Mondiale Welvaart
(Consumers Alliance for Global Prosperity, CAGP)
(http://www.consumerprosperity.com) tracht bezorgde burgers te instrueren en
activeren als reactie op de dure samenwerking tussen milieuactivisten,
protectionistische industrieën, grote vakbonden en retailbedrijven.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20100826/DC55618LOGO)
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20100826/DC55618LOGO)
Andrew Langer, voorzitter van het in de VS gevestigde Instituut voor
Vrijheid en een woordvoerder van de CAGP, verklaarde: "Vandaag de dag wordt
de zorgwekkende relatie tussen consumenten en de welvaart van de armen maar
al te vaak volledig genegeerd in discussies over de economie. Het geheel aan
grote zakelijke, ideologische en bureaucratische belangen vullen de agenda's
ten koste van de welvaart; zowel hier in Amerika als in de rest van de
wereld. Het is tijd dat consumenten, gezinnen met werkende ouders en mondiale
welvaart weer terugkeren in de gedachten van de Amerikanen."
De CAGP heeft toegezegd zich te gaan focussen op een grote
verscheidenheid aan thema's, zoals groen protectionisme, groene banen en het
linkse beleid voor consumenten- en maatschappelijke betrokkenheid, dat de
armen vaak meer schade toebrengt dan dat het hen iets oplevert, zowel in de
VS als wereldwijd.
Een belangrijk thema voor consumenten is de toegang tot betaalbare
papierproducten van hoge kwaliteit. "Amerikaanse papierbedrijven, grote
vakbonden, zoals de Steelworkers, en radicale milieugroeperingen, zoals de
Sierra Club en het Rainforest Action Network, zijn medeplichtig aan de
handelsbelemmeringen die goedkope importproducten uit Indonesië en China
blokkeren. Het is de consument die hierdoor wordt benadeeld, omdat de
papierprijs zal stijgen en zodoende ook die van bijna alle denkbare goederen
en diensten," aldus Langer. "Het meest schandelijke is het feit dat
niet-concurrerende Amerikaanse papierbedrijven die op de rand van het
faillissement staan, gered worden door de Amerikaanse belastingbetaler,
dankzij de bijzondere belangstelling voor hun afval, 'black liquor', dat een
voorkeursbehandeling krijgt als het als brandstof wordt gebruikt."
Langer vervolgde: "We moeten de verdediging van de vrije markt weer de
kern van het consumentisme maken om ervoor te zorgen dat individuele
vrijheden worden herbevestigd en verdedigd. Niet alleen die van Amerikaanse
consumenten, maar ook die van mensen in ontwikkelingslanden die streven naar
economische vrijheid en vooruitgang."
Over de CAGP: de Consumenten Alliantie voor Mondiale Welvaart is een
actiegeoriënteerde alliantie van belangengroeperingen ter bevordering van
economische groei en pro-consumentenpolitiek over de hele wereld.
Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.consumerprosperity.com.
Voor een interview kunt u contact opnemen via Media@consumerprosperity.com of