Consumentenbond
25 augustus 2010
Klanten tevreden over banken
Klanten beoordelen banken doorgaans positief, blijkt uit de eerste
bankenmonitor van de Consumentenbond. 4600 consumenten beoordeelden het
internetbankieren, de kosten en de service van hun bank. Klanten van
duurzame banken zijn het meest tevreden, staat in de nieuwe Geldgids
van september.
banken_home De ASN Bank haalt met een eindscore van 7,9 het hoogste
cijfer. De SNS Bank scoort met een 6,8 het laagst. Klanten van de SNS
Bank zijn met name ontevreden over de hoge bankkosten in verhouding tot
de geboden diensten. Van alle onderzochte onderdelen kan de
klantenservice van sommige banken wel beter, vindt de Consumentenbond.
Bijna een kwart van de respondenten die de afgelopen drie jaar contact
hadden met hun bank, was hier niet tevreden over.
Totaaloverzicht banken
Op de site van de Consumentenbond kunnen consumenten in één oogopslag
zien hoe banken scoren op kosten voor betaalpakketten, service en
internetbankieren. Twee keer per jaar zal de bond de ervaringen van
klanten met hun bank peilen. Consumenten die aan deze bankenmonitor mee
willen doen, kunnen zich aanmelden bij het testpanel van de
Consumentenbond.