Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

De Bijenkorf kiest voor Diamant Partnership bij ATCB

Op 24 augustus 2010 hebben De Bijenkorf en Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) hun partnership hernieuwd. Met een Diamant Partnership is De Bijenkorf nu de grootste partner van ATCB op het gebied van shopping/winkelen. Toeristen leveren een steeds belangrijkere bijdrage aan de Amsterdamse detailhandel. De intensievere samenwerking tussen De Bijenkorf en ATCB is hier een duidelijk signaal van.

Met het nieuwe partnership draagt De Bijenkorf actief bij aan de promotie van de Metropool Amsterdam in binnen- en buitenland. ATCB zal De Bijenkorf betrekken bij een scala aan marketingactiviteiten. Dit zijn campagnes en producten gericht op toeristen, maar ook op de zakelijke markt (MICE), de reisindustrie en de pers. Daarnaast krijgt Bijenkorf Kitchen een status als Zilverpartner.

Amsterdam op de kaart als winkelstad
Stefan Diender, algemeen directeur van ATCB: "Een belangrijke reden waarom toeristische en zakelijke bezoekers een stedenreis maken is naast cultuur en historie ook het winkelen." Uit het bezoekersonderzoek dat ATCB in 2008 uitvoerde, blijkt dat maar liefst 60 procent van de bezoekers aan de Metropool Amsterdam winkelt tijdens hun verblijf. Ruim 11 procent komt zelfs speciaal hiervoor naar de hoofdstad. Stefan Diender: "Als het om winkelen in Amsterdam gaat, is De Bijenkorf een absoluut A-merk. Ik ben verheugd dat wij Amsterdam in het kader van de intensivering van het partnership met De Bijenkorf internationaal nog beter op de kaart kunnen gaan zetten als aantrekkelijke winkelstad."

Robert Bohemen, Marketing directeur de Bijenkorf: "De toerist is belangrijk voor de Bijenkorf. Mede door de komst van een luxe accessoires afdeling willen wij onze relatie met de toerist versterken. De samenwerking met ATCB draagt bij aan deze doelstelling, evenals de intensivering van de communicatie richting de toerist in de stad Amsterdam."