Philips


Philips & Ridley Scott Associates maken top 10 finalisten bekend van wereldwijde wedstrijd voor filmmakers

24 augustus, 2010

Amsterdam - Philips en Ridley Scott Associates (RSA) maken vandaag de namen bekend van de tien gelukkige finalisten van de wereldwijde wedstrijd voor filmmakers, `Tell It Your Way'. De legendarische Hollywoodregisseur Sir Ridley Scott, bekend van Alien (1979), Blade Runner (1982) en Gladiator (2000), zal persoonlijk de definitieve winnaar selecteren.

Met de wedstrijd,`Tell It Your Way', biedt Philips filmmakers in spe de kans om een eigengemaakte film te laten beoordelen door Ridley Scott. De competitie maakt deel uit van de Parallel Lines-campagne dat eerder dit jaar is bekroond met de inaugurele Grand Prix voor filmvakmanschap in Cannes. Voor de `Tell It Your Way' competitie hebben alle deelnemers zelf een shortfilm van maximaal drie minuten moeten maken, op basis van dezelfde zesregelige dialoog die Philips gebruikte in de reeks Parallel Lines shortfilms. Deze werden geregisseerd door de RSA-regisseurs Carl Erik Rinsch, Greg Fay, Johnny Hardstaff, Jake Scott en Hi-Sim. Ondanks een korte productietijd van slechts twaalf weken kwamen er 600 inzendingen binnen, waarvan er 306 doorgingen naar de eerste selectieronde. Uiteindelijk werden er tien finalisten gekozen door een jury van vertegenwoordigers van RSA, de British Academy of Film & Television Arts (BAFTA) en Philips. De jury beoordeelde de films op creativiteit en originaliteit van het verhaal, gebruik van de Parallel Lines dialoog en technische prestaties.

De films van de finalisten en de andere deelnemers zijn te zien op YouTube via ww.youtube.com/philipscinematv. Vanaf vandaag kan iedereen hier stemmen op zijn of haar favoriete film door op het `thumbs up' of `thumbs down' icoon te klikken. De vijf films die op 5 september om middernacht de meeste stemmen hebben gekregen gaan door naar de finale, waarin Ridley Scott de uiteindelijke winnaar zal kiezen. Deze wordt op 21 september bekend gemaakt. De publieke stemmingsronde voor de publiekswinnaar gaat op YouTube door tot 19 september.

De publiekswinnaar krijgt VIP-tickets voor de New-Yorkse of Londense première van een RSA-film, inclusief reis, drie hotelnachten en zakgeld, plus een Philips Cinema 21:9 TV. De door Ridley Scott aan te wijzen uiteindelijke winnaar van de `Tell It Your Way'-competitie wordt beloond met een week lang professionele ervaring op één van de kantoren van RSA (Los Angeles, New York, Londen of Hong Kong), zeven overnachtingen, zakgeld en een Philips Cinema 21:9 televisie. De winnende film wordt bovendien vertoond op www.philips.com/cinema.

"Ik vind het geweldig om mee te werken aan een project dat ambitieuze regietalenten stimuleert. Ik ben ook razend benieuwd hoe de finalisten omgaan met die zesregelige dialoog," aldus Sir Ridley Scott.

De Parallel Lines films brengen de bioscoopervaring van de Philips televisies tot leven en dragen de boodschap van de campagne uit: "There are millions of ways to tell a story. There's only one way to watch one." Parallel Lines illustreert het streven van Philips om de bioscoopervaring van de Philips televisies tot leven te brengen. Elke film laat zien dat alleen de Ambilight-technologie, de bekroonde beeldkwaliteit en het superieure geluid van Philips tv's in staat zijn de beste bioscoopervaring thuis te creëren. De `Tell It Your Way' competitie biedt ambitieuze, talentvolle filmmakers de kans om deel uit te maken van dit unieke, wereldwijde filmproject.


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas PR Manager Philips Consumer Lifestyle T: +31 (0)40 2785030 E: saskia.maas@philips.com
---

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity". Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.