Philips
Philips & Ridley Scott Associates maken top 10 finalisten bekend van
wereldwijde wedstrijd voor filmmakers
24 augustus, 2010
Amsterdam - Philips en Ridley Scott Associates (RSA) maken vandaag de
namen bekend van de tien gelukkige finalisten van de wereldwijde
wedstrijd voor filmmakers, `Tell It Your Way'. De legendarische
Hollywoodregisseur Sir Ridley Scott, bekend van Alien (1979), Blade
Runner (1982) en Gladiator (2000), zal persoonlijk de definitieve
winnaar selecteren.
Met de wedstrijd,`Tell It Your Way', biedt Philips filmmakers in spe de
kans om een eigengemaakte film te laten beoordelen door Ridley Scott.
De competitie maakt deel uit van de Parallel Lines-campagne dat eerder
dit jaar is bekroond met de inaugurele Grand Prix voor filmvakmanschap
in Cannes. Voor de `Tell It Your Way' competitie hebben alle deelnemers
zelf een shortfilm van maximaal drie minuten moeten maken, op basis van
dezelfde zesregelige dialoog die Philips gebruikte in de reeks Parallel
Lines shortfilms. Deze werden geregisseerd door de RSA-regisseurs Carl
Erik Rinsch, Greg Fay, Johnny Hardstaff, Jake Scott en Hi-Sim. Ondanks
een korte productietijd van slechts twaalf weken kwamen er 600
inzendingen binnen, waarvan er 306 doorgingen naar de eerste
selectieronde. Uiteindelijk werden er tien finalisten gekozen door een
jury van vertegenwoordigers van RSA, de British Academy of Film &
Television Arts (BAFTA) en Philips. De jury beoordeelde de films op
creativiteit en originaliteit van het verhaal, gebruik van de Parallel
Lines dialoog en technische prestaties.
De films van de finalisten en de andere deelnemers zijn te zien op
YouTube via ww.youtube.com/philipscinematv. Vanaf vandaag kan iedereen
hier stemmen op zijn of haar favoriete film door op het `thumbs up' of
`thumbs down' icoon te klikken. De vijf films die op 5 september om
middernacht de meeste stemmen hebben gekregen gaan door naar de finale,
waarin Ridley Scott de uiteindelijke winnaar zal kiezen. Deze wordt op
21 september bekend gemaakt. De publieke stemmingsronde voor de
publiekswinnaar gaat op YouTube door tot 19 september.
De publiekswinnaar krijgt VIP-tickets voor de New-Yorkse of Londense
première van een RSA-film, inclusief reis, drie hotelnachten en
zakgeld, plus een Philips Cinema 21:9 TV. De door Ridley Scott aan te
wijzen uiteindelijke winnaar van de `Tell It Your Way'-competitie wordt
beloond met een week lang professionele ervaring op één van de kantoren
van RSA (Los Angeles, New York, Londen of Hong Kong), zeven
overnachtingen, zakgeld en een Philips Cinema 21:9 televisie. De
winnende film wordt bovendien vertoond op www.philips.com/cinema.
"Ik vind het geweldig om mee te werken aan een project dat ambitieuze
regietalenten stimuleert. Ik ben ook razend benieuwd hoe de finalisten
omgaan met die zesregelige dialoog," aldus Sir Ridley Scott.
De Parallel Lines films brengen de bioscoopervaring van de Philips
televisies tot leven en dragen de boodschap van de campagne uit: "There
are millions of ways to tell a story. There's only one way to watch
one." Parallel Lines illustreert het streven van Philips om de
bioscoopervaring van de Philips televisies tot leven te brengen. Elke
film laat zien dat alleen de Ambilight-technologie, de bekroonde
beeldkwaliteit en het superieure geluid van Philips tv's in staat zijn
de beste bioscoopervaring thuis te creëren. De `Tell It Your Way'
competitie biedt ambitieuze, talentvolle filmmakers de kans om deel uit
te maken van dit unieke, wereldwijde filmproject.
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Saskia Maas
PR Manager Philips Consumer Lifestyle
T: +31 (0)40 2785030
E: saskia.maas@philips.com
---
Over Koninklijke Philips Electronics
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een
onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg
en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven
van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende
onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting
integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte
oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en
behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity".
Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid
over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de
onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en
thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe
verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk
welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van
Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en
mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u
op www.philips.nl/nieuwscentrum.