Ingezonden persbericht
O-utrecht wint pitch European Youth Olympic Festival, Utrecht 2013
Het Utrechtse reclamebureau O-utrecht is gekozen tot strategisch bureau voor de communicatie rond het European Youth Olympic Festival (EYOF) dat in 2013 wordt gehouden in Utrecht. O is geselecteerd na een pitch waaraan vier communicatiebureaus deelnamen. Opdrachtgevers zijn NOC*NSF, Gemeente Utrecht en Provincie Utrecht.
Aan het European Youth Olympic Festival doen 3.300 topsporttalenten, van 14 tot 18 jaar, uit 49 Europese landen mee. Het wordt om de twee jaar gehouden en heeft een winter- en een zomereditie. In 2011 vinden de zomerspelen plaats in Trabzon (Turkije), en de winterspelen in Liberec (Tsjechië). Het EYOF is het enige multi-sport evenement in Europa.
Het concept dat O presenteerde is volledig gericht op de jonge doelgroep en leunt sterk op de integratie van online-, mobile- en social media. Facebook zal een belangrijke rol krijgen in het bereiken van deelnemers en hun fans uit alle verschillende landen. Bij de ontwikkeling van de mediastrategie heeft O samengewerkt met online bureau TamTam.
Voor Nederland is de komst van dit Olympisch evenement naar Utrecht belangrijk in het kader van de lobby en de eventuele kandidaatstelling van Nederland voor de Olympische Spelen in 2028.
Ingezonden persbericht