start pinoffensief Horeca
Klein Bedrag? Pinnen mag! Ook in de horeca!
KHN start pinoffensief Horeca
Woerden, 18 augustus 2010 - Met Tv-spotjes start Koninklijke Horeca
Nederland maandag 23 augustus een twee weken durende campagne om pinnen
in de horeca te promoten. "Betalen met de bankpas is niet alleen
veiliger, consumenten verwachten dat ze overal kunnen pinnen, dus ook
in de horeca", aldus Lodewijk van der Grinten, directeur van
Koninklijke Horeca Nederland.
Slim
Bij 56% van de horecabedrijven kan worden gepind. Bij winkels (van
bakker tot supermarkt) is dat gemiddeld 70%. "We zijn hard bezig deze
achterstand in te halen", aldus Van der Grinten die doelt op de Slimme
Pinpakketten waarmee de acceptatie van pinnen gemakkelijk en betaalbaar
is. Horecaondernemers die nu nog geen mogelijkheid hebben om te pinnen,
krijgen tot eind september 2010 een subsidie van 100,-!
Lage kosten
Een veel gehoord signaal van kleinere horecabedrijven zoals cafés,
snackbars en ijssalons is dat pinnen duur is. Contant betalen lijkt
vaak goedkoper, maar dan zijn bijvoorbeeld de handelings- en
personeelskosten niet meegerekend. Als eenmaal een pinautomaat is
aangeschaft, is pinnen over het algemeen zelfs goedkoper dan contante
transacties.
Zonder zorgen
Van der Grinten: "Nog veel belangrijker is dat pinnen veiliger is,
pinnen interessanter is omdat er meer omzet gemaakt wordt en pinnen
inspeelt op de verwachtingen van gasten. Steeds meer Nederlanders
verwachten dat je overal kunt pinnen. Vorig jaar werd er door de
Nederlanders bijna 2 miljard keer gepind! Je wilt dat gasten zonder
(geld)zorgen van je gastvrijheid kunnen genieten. En dan wil je ze niet
telkens naar een geldautomaat op straat sturen."
Veiligheid
Vooruitlopend op de Tv-campagne stuurde KHN haar 20.000 leden een brief
met deze argumenten. In korte tijd werden 1.000 antwoordkaarten
ontvangen, waarbij ongeveer de helft vroeg naar de Slimme Pinpakketten.
Van der Grinten: "Dat toont aan dat de horeca veiligheid hoog in het
vaandel heeft staan en luistert naar de wensen van de gast!"
Preview
Een preview van een de TV-spot 'Klein Bedrag? Pinnen mag! Ook in de
horeca!' staat op www.khn.nl/pinnenindehoreca. Horecaondernemers kunnen
daar terecht voor alle informatie over de pincampagne en de 100
subsidie op een Slim Pinpakket. De campagne is een initiatief van
Koninklijke Horeca Nederland, Currence (merkeigenaar PIN) en de
Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen.