Philips
Philips tekent intentieverklaring met TPV om merklicentieovereenkomst aan te
gaan voor Tv-activiteiten in China
20 augustus, 2010
Amsterdam - Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI)
en TPV Technology (0903.HK) hebben vandaag een intentieverklaring
getekend om een merklicentie-overeenkomst aan te gaan, waaronder TPV
verantwoordelijk zal zijn voor de inkoop, distributie, marketing en
verkoop met betrekking tot alle tv-activiteiten van Philips in China
(met uitzondering van Hongkong, Taiwan en Macau). De overeenkomst, die
een looptijd van minimaal vijf jaar heeft en geldt onder voorbehoud van
goedkeuring door de betreffende overheidsinstanties, zal naar
verwachting worden getekend in het derde kwartaal van 2010, en
geïmplementeerd in het vierde kwartaal van 2010. In de overeenkomst is
bepaald dat Philips licentiegelden zal ontvangen in ruil voor TPV's
recht op het exclusieve gebruik van de merknaam Philips voor zijn
tv-aanbod in China.
De overige consumentenactiviteiten van Philips in China worden door
deze voorgenomen overeenkomst niet beïnvloed.
De voorgenomen overeenkomst met TPV heeft ten doel de aanwezigheid van
het Philips-merk op de Chinese tv-markt te versterken en is in
overeenstemming met Philips' wereldwijde tv-strategie gebruik te maken
van verschillende businessmodellen om de regionale merkaanwezigheid te
optimaliseren. Philips heeft in het verleden reeds andere
merklicentieovereenkomsten afgesloten met Funai Electric voor zijn
tv-activiteiten in Noord-Amerika en Mexico, en met de Videocon Group in
India.
TPV is een toonaangevende leverancier van beeldschermproducten, met
specialisatie in ontwerp en productie van een breed scala van
desktopmonitoren en LCD-tv's, en is een belangrijke industriële partner
in de fabricage van Philips LCD-tv's. TPV verkrijgt de licentie op
voorwaarde dat het voldoet aan de eisen van Philips ten aanzien van
merknaamgebruik, productkwaliteit, productdesign en serviceverlening.
TPV zal ervoor zorgen dat consumenten van tv's met de merknaam Philips
kunnen blijven rekenen op dezelfde topkwaliteit, design, innovatie en
serviceverlening die met de Philips-merknaam worden geassocieerd.
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Joon Knapen
Philips Corporate Communications
Tel.: +31 20 59 77477
Email: joon.knapen@philips.com
---
Over Koninklijke Philips Electronics N.V.
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een
onderneming met een veelzijdig aanbodop het gebied van gezondheidszorg
en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven
van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende
onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting
integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte
oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en
behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity".
Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid
over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de
onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en
thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe
verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk
welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van
Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en
mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u
op www.philips.nl/nieuwscentrum.