Ingezonden persbericht
PERSBERICHT 01-04-2010
SAIL 2010 en Old Amsterdam nauw met elkaar verbonden
Het nautische evenement SAIL 2010 vindt plaats van 19 tot en met 23 augustus 2010 in het hart van Amsterdam. Kaasmerk Old Amsterdam is als officieel partner nauw verbonden met SAIL en wil zodoende de koppeling met de stad Amsterdam wederom benadrukken en verstevigen. Deze verbondenheid diende tevens als aanleiding voor de 'nieuwe' tv-commercial van het beroemde kaasmerk!
In de commercial zijn nieuwe zwart-wit beelden verwerkt die terugblikken op de levendige Amsterdamse scheepsvaart uit het verleden, met grote botters, klassieke sloepen en tall-ships. Ook de muziek is aan verandering onderworpen. De nostalgische commercial van Old Amsterdam is één van de langstlopende campagnes op de Nederlandse televisie en na acht succesvolle jaren werd het tijd voor een frisse impuls.
Officieel Partner
Old Amsterdam is officieel partner tijdens de 8ste editie van dit grootscheepse nautische evenement. Het kaasmerk en SAIL willen samen de bezoekers laten genieten van het verleden, het heden en de toekomst, tevens het thema van SAIL 2010. De samenwerking uit zich onder meer in speciale consumentenacties en deelname met vijf Old Amsterdam boten.
Acties rondom SAIL 2010
Ook het winkelend publiek zal gewezen worden op het partnerschap. Met ingang van 31 maart gaat er een speciale actie van start waarbij de consument kans maakt op mooie prijzen bestaande uit een luxe dinerarrangement op het IJ en overnachting voor 2 personen bij LUTE Restaurant en Suites tijdens SAIL 2010 of een borrelarrangement op het IJ voor 6 personen op de Old Amsterdam-vloot. In mei 2010 gaat een actie van start waarbij de consument een gratis wijnkoeler krijgt bij aankoop van Old Amsterdam kaas.
'In de armen van de stad'
Muziek is een essentieel onderdeel van de commercial. Voor de nieuwe commercial van Old Amsterdam is gebruik gemaakt van een nieuwe song 'In de armen van de stad', een prachtige ballade van meer dan 40 jaar geleden. Dit nummer werd in 1969 geschreven door Lennaert Nijgh met muziek van Boudewijn de Groot. In 1970 behaalden Ramses Shaffy en Liesbeth List een tipnotering met dit nummer. De versie die door Old Amsterdam wordt gebruikt is ingezongen door Jan-Willem Roy en is meer ingetogen. Dit breekbare gevoel sluit goed aan bij de authentieke beleving en smaak van Old Amsterdam. Daarbij wil het kaasmerk doormiddel van de nieuwe muziek consumenten triggeren om met hernieuwde aandacht naar de commercial te kijken.