160.000 euro voor Fight cancer dankzij tour to Loveland Festival
18/08/2010 13:53
KWF Kankerbestrijding
Amsterdam, 17 augustus 2010 - De Fight can
cer on tour to Loveland Festival heeft meer dan 160.000 euro opgehaald voor Fight cancer, het jonge eigenzinnige label van KWF Kankerbestrijding. Geld dat ten goede komt aan wetenschappelijk onderzoek naar kanker, voorlichting en patiëntenondersteuning.
Vanaf 16 juli trok de Fight cancer tour voor de vierde keer door het land met Loveland-dj's als Roog, Benny Rodrigues, Gregor Salto, Erick E., Dennis van der Geest, Johnny de Mol en Marnix. In de welbekende excentriek omgebouwde Fight cancer-truck kwamen de vele dj's belangeloos in actie voor de strijd tegen kanker.
Awareness
Ook de Gay pride was onderdeel van de tour, Met een bijzondere boot vroeg Fight cancer tijdens de canal parade aandacht onder de 380.000 bezoekers en creerde zo awareness. Eindpunt van de tour was Loveland Festival dat op 14 augustus voor de 15e keer georganiseerd werd en met 20.000 bezoekers was uitverkocht. Op dit dancefestival had Fight cancer haar eigen zonneterras waar bezoekers zich konden insmeren met anti-zonnebrand bij de creambar en daarnaast informatie kregen over mogelijke schade van UV-straling door de zon.
Samenwerking met Loveland
Loveland verbindt al jaren haar naam aan Fight cancer, het actielabel voor jongvolwassenen van KWF Kankerbestrijding. Ook dit jaar heeft Loveland zich ingespannen om een grote groep mensen bewust te maken van de noodzaak van verder onderzoek naar de ziekte en voor goede ondersteuning en begeleiding van patiënten. Tijdens de gehele tour konden bezoekers Fight cancer steunen door zich aan te melden als donateur. Het bedrag van 160.000 euro dat is opgehaald, is inclusief de opbrengst van de afterparty's, horeca en de donateurswerving per locatie.
Mascha Selhorst, Marketing & Sales Manager, Loveland Events: "Wij hebben de Fight cancer on tour to Loveland Festival nu voor de vierde keer georganiseerd in samenwerking met Fight cancer. En deze editie heeft al onze verwachtingen overtroffen. Zowel qua donateurs als qua enthousiasme op de pleinen door het land als qua samenwerking tussen Loveland Events en Fight cancer"
De opbrengst van de gehele Fight cancer to Loveland Festival tour komt ten goede aan kankeronderzoek, voorlichting en patiëntenondersteuning.
"Wij vinden het fantastisch dat Loveland zich inzet om jongvolwassenen bewust te maken van de noodzaak van kankerbestrijding. 83.000 mensen krijgen jaarlijks de diagnose kanker te horen, dat zijn er 9 per uur. Geld voor wetenschappelijkonderzoek, voorlichting en patiëntenondersteuning is dan ook nog steeds hard nodig. Via de Fight cancer on tour to Loveland Festival bereiken we duizenden jongeren en wordt de boodschap op een positieve manier ontvangen. Daarnaast zijn we natuurlijk heel blij met de opbrengst van 160.000 euro die met de tour dit jaar is behaald", zegt Anne-Marije Haijtink, Manager Fight cancer.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl