Gemiddelde Nederlander laat jaarlijks 51 euro online liggen
Geld te besparen met cash back korting
ROTTERDAM, 20100818 -- Het afgelopen jaar zijn volgens het CBS in Nederland de online bestedingen met 17% toegenomen tot 6,4 miljard euro. Hiermee laat de gemiddelde Nederlander jaarlijks maar liefst 51 euro cash back korting liggen, zo blijkt uit onderzoek van cashbacksvergelijken.nl. Door gebruik te maken van cash back korting kan men met enkele muiskliks per aankoop tot maar liefst 10% geld terug krijgen.
Het principe van cash back korting is in 2008 overgewaaid uit de Verenigde Staten naar Nederland. Door een aankoop te doen via een cashbacksite krijg je een groot deel van de vergoeding terug die een cashbacksite ontvangt voor het aanbrengen van een klant bij een internetwinkel. Dit kan oplopen tot 10% of een vast bedrag. Inmiddels is dit mogelijk bij ruim 3500 grote en kleine Nederlandse webwinkels, waaronder Wehkamp en Bol.com.
Inmiddels zijn er meerdere cashbacksites op de Nederlandse markt actief en barst er een hevige concurrentiestrijd los. Op de website www.cashbacksvergelijken.nl zijn de cashback kortingen eenvoudig met elkaar te vergelijken.
Ingezonden persbericht