klanttevredenheidsonderzoek naar gidsen uit
Gemeente Coevorden voert digitaal klanttevredenheidsonderzoek naar gidsen uit
woensdag 18 augustus 2010
De gemeente Coevorden voert via de website van de gemeente een
klanttevredenheidsonderzoek uit naar de Informatiegids en de Werk
Inkomen en Zorggids (WIZ-gids). De gemeente wil graag de mening van
inwoners weten over de gidsen die ieder jaar in januari huis-aan-huis
worden verspreid. Met de resultaten van dit onderzoek worden de gidsen
verbeterd en nog beter afgestemd op de wensen van inwoners.
De gemeente was al met dit klanttevredenheidsonderzoek begonnen door
klanten bij de publieksbalie naar hun mening te vragen over de gidsen,
maar gaat nu verder met een digitale vragenlijst. In de vragenlijst
komen vragen aan bod als `Welke informatie in de gidsen heeft u gelezen
of gebruikt?' en `Welke informatie mist u in de gidsen?'. Als mensen de
website van de gemeente bezoeken, verschijnt een pop-up in beeld met de
vraag of ze mee willen werken aan het onderzoek. Dat duurt ongeveer
tien minuten.
Informatiegids en WIZ-gids
In de Informatiegids staat alle informatie over het bestuur en de
gemeentelijke organisatie. Ook staan in de gids alle adressen van
organisaties, verenigingen en instanties. In de WIZ-gids staat
informatie over gemeentelijke regelingen op het gebied van werk en
inkomen en informatie over regelingen vanuit de Wet maatschappelijke
ondersteuning, zoals woonvoorzieningen.
Klantgerichtheid
De gemeente voert jaarlijks al twee algemene
klanttevredenheidsonderzoeken over dienstverlening uit, maar houdt in
de toekomst waarschijnlijk meer klanttevredenheidsonderzoeken over
specifieke onderwerpen, zoals de gidsen. Burgemeester Bert Bouwmeester:
`Klantgerichtheid is ontzettend belangrijk voor onze organisatie. We
willen een optimale dienstverlening, maar dat kan alleen als we weten
wat de wensen en verwachtingen van onze klanten zijn. Daar proberen we
onder meer achter te komen door klanttevredenheidsonderzoeken.'
Klik om te vergroten
Gemeente Coevorden