Persbericht klanttevredenheidsonderzoek wmo
Persbericht: 2010/74
Datum: 17 augustus 2010
Gemeente Etten-Leur scoort goed in Klanttevredenheidsonderzoek Wmo
De gemeente is verplicht om jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek
over de uitvoering van de Wmo te houden onder de vragers van
maatschappelijke ondersteuning. Begin 2010 heeft de gemeente Etten-Leur
voor de derde maal een dergelijk onderzoek gehouden. Het onderzoek
heeft betrekking op aanvragers van individuele voorzieningen zoals hulp
bij het huishouden en andere voorzieningen.
Het onderzoek is gedaan door het bureau SGBO. 195 gemeenten hebben
meegedaan met dit onderzoek, waaronder de gemeente Etten-Leur. De
resultaten van Etten-Leur zijn afgezet ten opzichte van het gemiddelde
van de deelnemende gemeenten.
Gemeente Etten-Leur scoort goed in de toegang tot de ondersteuning, een
7,4. Deze score is gelijk aan die van de referentiegroep en ten
opzichte van vorig jaar een stijging van 0.6. Men is tevreden over de
deskundigheid van Wmo-consulenten, wat blijkt uit een stijging van 84%
naar 90%. Vorig jaar is geïnvesteerd in (extra)-scholing van de
Wmo-consulenten. Deze investering werpt duidelijk zijn vruchten af.
Aandachtspunt blijft de wachttijd tussen aanvraag en het verkrijgen van
de ondersteuning. Hierover is men het minste tevreden, overigens is op
dit onderdeel wel sprake van een stijging van 68% naar 83%. In
tegenstelling tot vorig jaar is men nu wel tevreden over de
verhuiskostenvergoeding; van de ondervraagde cliënten met een
verhuiskostenvergoeding is 88% tevreden.
Het volledige rapport is in te zien op www.etten-leur.nl > elz &
welzijn > alles over wmo & elz.
***** Einde persbericht ****
Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met
Nausikaa van den Merkenhof, communicatieadviseur gemeente Etten-Leur,
076-5024514
Etten-Leur in beeld
Uw bezoek waard
Stadskantoor
Roosendaalseweg 4
4875 AA Etten-Leur
Tel: 14 076
info@etten-leur.nl
Gemeente Etten-Leur