ëBack to the workfloor» in Walibi op dinsdag 17 augustus

12/08/2010 11:54

WALIBI BELGIUM

Waver, 12 augustus 2010 - Dinsdag 17 augustus wordt geen dag als alle anderen in Walibi. Wil je de directeur van het park als technieker aan het werk zien? Of de horeca manager als attractiemedewerker? Of toch liever de promotie verantwoordelijke aan het onthaal? Het kan allemaal!

Voor het tweede jaar op rij organiseert het Waverse pretpark de actie « Back to the workfloor». Het administratief personeel verlaat voor één dag de bureaus en trekt de werkvloer op, samen met de medewerkers in het park.

De directeur van het park als technieker

Voor Fernando Medroa, directeur van Walibi, begint zijn dagtaak dinsdagmorgen iets vroeger dan normaal. Er staat hem een grote uitdaging te wachten: de dagdagelijkse controle van de attracties van het park, samen met het technisch team.

Op het programma: inspectie van de Weerwolf, controle van de Train Bellevue en het opstarten van de Radja River. Om dit alles te verwezelijken wordt er afgesproken om 6u. 's morgens aan de gebouwen van de technische dienst. Alles zal klaar moeten zijn voor de opening van het park om 10u. Een uitdaging om naar uit te kijken!

De marketing directeur bakt hamburgers

Oliver Snyers werkt dagelijks in een bureau. Deze dinsdag zal zijn werkplek er opmerkelijk anders uitzien: hij wordt opgewacht in de keuken van één van de populairste restaurants van het park. Zijn dagtaak: het maken van hamburgers, frieten en het bedienen van de bezoekers met een grote glimlach!

«Ik kijk echt uit naar deze speciale dag. Ik hou van het directe contact met onze bezoekers. De leerrijkste dag van het jaar» aldus Oliver Snyers.

Het uitwisselen van ervaringen zorgt voor een grotere waardering van elkanders werk

Het hoofdoel van deze acties is het uitwisselen van verschillende ervaringen. « Om het werk van iemand anders te leren kennen, plaats je jezelf best in zijn positie en doe je het werk dat hij doet. Dit geeft een beter beeld van het plezier dat iemand uit zijn job haalt, zijn motivatie, maar ook van de mogelijke moeilijkheden die een werknemer ondervindt.» verklaart Fernando Medroa.

Aan het einde van deze dag wordt een debriefing gepland waar iedereen zijn persoonlijke ervaringen kan delen. Het wordt alvast een dag vol emoties, waar men veel leert over zichzelf, over anderen en over de verschillende beroepen die worden uitgeoefend in het park.

Door middel van deze actie hoopt het park zijn dienstverlening nog te kunnen verbeteren voor zowel bezoekers als werknemers. Zal het administratief personeel kunnen volgen? Zullen de bezoekers deze aanpassingen merken? Antwoorden vind je volgende dinsdag in Walibi!

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel