Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Sony Europe kanaliseert multimediale productdata via ICEcat
Londen, UK/Nieuwegein, NL, 17 augustus, 2010: Sony brengt haar samenwerking met ICEcat op een hoger niveau door ondersteuning van 26 Europese talen en door volledige integratie met het Sony product information management system. Dit maakt het mogelijk om al Sony's productinformatie aan de 10.000 online channel partners van ICEcat in Europa in een universeel formaat aan te bieden. De belangrijkste doelgroep voor Sony zijn al die elektronicadealers in Europa die in toenemende mate ook online actief zijn, en een sterke behoefte hebben aan betere ondersteuning bij het creëren en onderhouden van aantrekkelijke websites. Met deze zet wil Sony retailers helpen om de presentatie van Sony-producten op websites te verbeteren en zodoende click-to-buy-ratio's te verhogen.
Hans Mastenbroek, directeur sales strategie van Sony Europe legt uit: "Sony wil haar dealers het digitale tijdperk in leiden, waarbij ze het merk en de producten van Sony op de best mogelijke manier presenteren. Sony investeert continu in de ontwikkeling van meer en betere digitale activa, en is van plan de volledige voordelen van het gebruik ervan aan te bieden aan haar dealers. Sony is van oordeel dat Open ICEcat het meest aantrekkelijke model is voor haar dealers. De ICEcat-tools zijn makkelijk te gebruiken en zijn volledig gefinancierd door leveranciers." ICEcat biedt Sony productinformatie in combinatie met die van vele andere leveranciers waardoor Open ICEcat een belangrijke one-stop-shop voor Sony dealers is. Werken met ICEcat stroomlijnt Sony's channel support, en biedt een belangrijke kans om grotere aantallen Sony-dealers te bereiken dan op de oude manier.
Hans Mastenbroek voegt hieraan toe: "Sony heeft een naam hoog te houden als het gaat om ondersteuning van haar dealers bij het aankleden van hun winkels ten behoeve van een antrekkelijke presentatie van Sony-producten. De consument van vandaag informeert en winkelt online. Het is dus uitermate belangrijk voor Sony om haar duizenden Europese online dealers op dezelfde professionele manier te ondersteunen zoals we altijd al gedaan hebben in de fysieke winkel. Uit ervaringen in de VS weten we dat de click-to-buy-ratio's circa 5% tot 20% verbeteren indien de producten aantrekkelijker gepresenteerd worden. Daarom heb ik er alle vertrouwen in dat Sony door het beschikbaar maken van haar digitale activa via Open ICEcat de online verkoop van onze partners een boost zal geven. "
ICEcat ceo Martijn Hoogeveen merkt op dat "het vertrouwen dat Sony in het open content-platform Open ICEcat stelt, versterkt de aanwezigheid in het elektronicakanaal nog verder. Het is opnieuw een bevestiging dat we met onze open content-strategie op het juiste spoor zitten."
Stevige promotie
De oude situatie waarin de zakelijke partners van Sony handmatig materialen moeten opzoeken op de website of het partnerportaal van Sony, of via Sony-personeel is inefficiënt en leidt tot fouten en onnodige klantfrustraties. "De oplossing via Open ICEcat is de meest gebruiksvriendelijke optie beschikbaar in de markt", zegt Hans Mastenbroek, "In de toekomst, kunnen onze channel partners erop vertrouwen dat de informatie die zij via Open ICEcat krijgen juist, tijdig en volledig is." De samenwerking met ICEcat zal stevig worden gepromoot op Sony's partnerportaal, genaamd '1 '. Tegelijkertijd zal Sony haar geregistreerde partners mailen om hen te stimuleren zich aan te melden voor Open ICEcat.
Over Sony
Sony is een innovatieve producent van audio-, video-, communicatie- en informatietechnologieproducten voor zowel de consumenten als zakelijke markt wereldwijd. Sony staat bekend om zijn audiovisuele producten, zoals de BRAVIA(TM) high-definition LCD-televisie, Cyber-shot(TM) digitale camera, Handycam ®-recorder , " " (uitgesproken als Alpha) digitale SLR camera, en de Walkman ® MP3-speler alsmede de VAIO(TM) personal computers en high-definition (HD) professionele uitzendapparatuur, met als hoogtepunt de XDCAM(TM) HD. Sony biedt een complete end-to-end High Definition-productketen en is met elektronica, muziek, films, games en online ondernemingen een van de belangrijkste entertainmentmerken ter wereld. Wereldwijd werken bij Sony ongeveer 170.000 mensen.
Sony is langdurige verbintenissen aangegaan als officiële sponsor van de UEFA Champions League tot 2012, als Official FIFA Partner tot 2014 en als wereldwijde sponsor van de FIFA World Cup (TM) in 2010 en 2014. Sony inspireert hiermee miljoenen voetbalfans over de hele wereld.
"Sony", "WALKMAN", "VAIO", "Cyber-shot", "Handycam", "BRAVIA" en "XDCAM" zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Sony Corporation. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.
Over ICEcat NV, http://www.icecat.biz/
ICEcat is een onafhankelijke wereldwijde uitgever van het product inhoud, een deel van de iMerge BV ecommerce groep. Vandaag zijn er meer dan 750.000 producten ICEcat data-sheets van meer dan 4500 merken uitgebreid beschreven in 30 wereldtalen. De data-sheets worden wereldwijd gebruikt door zo'n 10.000 e-commerce partners: online winkels, ERP-systemen, vergelijkingssites, inkoop-systemen en andere toepassingen. Open ICEcat is een project op basis van de Open Content License Agreement (OPL) waarin product-inhoud van 230 toptechnologie merken zijn gratis verspreid (zie: http://www.openicecat.com/en/menu/partners/) .