Vernieuwde merkidentiteit Hilton Hotels & Resorts legt accent op recreatieportefeuille
Ontwikkelingspijplijn van mondiaal hotelmerk omvat resorts in zeven landen
Hilton Hotels & Resorts (voorheen Hilton Hotels), het vlaggenschip van Hilton Worldwide, introduceert vandaag een vernieuwde merknaam en een vernieuwd logo. De nieuwe naam en het stijlvolle logo vertegenwoordigen de uitgebreide wereldwijde portefeuille van het merk, dat meer dan 70 resorts omvat, met ruim 32.600 gastenkamers in de belangrijkste recreatiemarkten over de hele wereld.
“Generaties wereldreizigers hebben een sterke band met onze merkidentiteit”, aldus Dave Horton, Global Head, Hilton Hotels & Resorts. “Onze naam en ons merk zijn zowel herkenbaar als ongelooflijk krachtig. Deze ontwikkeling weerspiegelt zich in de moderne stijl en in de resorts van wereldklasse die ons merk vandaag de dag definiëren.”
De verandering van het logo is een voortzetting van een verbeterde strategie voor recreatiemarketing. Er zijn momenteel meer dan 70 resorts in 25 landen over de hele wereld die onder de merknaam Hilton vallen. Bovendien heeft Hilton Hotels & Resorts momenteel meer dan 11 resorts in de pijplijn, op verschillende locaties, van Argentinië tot Ras Al Khaimah in de Verenigde Arabische Emiraten en Hangzhou in China.
Onder de vele bekroonde en legendarische resorts die onder de merknaam vallen, zijn Caribe Hilton, de geboorteplaats van de Pina Colada; Hilton Namhae Golf & Spa Resort, winnaar van de World Travel Award en het toonaangevende recreatieoord en golf-resort van Zuid-Korea; het zeer romantische Hilton Moorea Lagoon Resort & Spa, in 2010 bekroond met de TripAdvisor Traveler’s Choice Award; en Hilton Hawaiian Village Beach Resort, onlangs door het tijdschrift Parents uitgeroepen tot één van de tien beste strand-resorts voor gezinnen in de Verenigde Staten en het Caraïbisch gebied.
Eerder dit jaar introduceerde Hilton “Stay Hilton. Go Everywhere”, een wereldwijde reclamecampagne ter promotie van de meer dan 530 hotels en resorts in 76 landen, verspreid over zes continenten. De campagne vraagt speciale aandacht voor kenmerkende Hilton-resorts, terwijl integratie in de amusementsindustrie ertoe heeft geleid dat Hilton-resorts een rol spelen in populaire televisieprogramma’s.
Een wereldwijd consumentenonderzoek, uitgevoerd in het kader van de vernieuwing van het logo, heeft uitgewezen dat de “Hilton cartouche” grote bekendheid geniet en dat het symbool wordt geassocieerd met zeer positieve merkeigenschappen. Het eigentijdse ontwerp is de eerste aanpassing van het logo van het legendarische merk sinds 1998.
Enkele kenmerken van het nieuwe ontwerp zijn:
- toevoeging van “Hotels & Resorts” om een duidelijk onderscheid te maken tussen Hilton Worldwide, de onderneming, en de merknaam Hilton Hotels & Resorts;
- introductie van een geraffineerde blauwe kleur voor het logo;
- gebruik van een nieuw, hedendaags lettertype, “Hilton” genaamd, dat speciaal voor het merk is ontworpen; en
- een kleinere cartouche dat een moderne uitstraling heeft en de naam Hilton sterker accentueert.
Het Hilton-logo heeft in zijn ontwikkeling altijd de ontwerptrends gevolgd en weerspiegelt al meer dan 90 jaar de belangrijkste stappen in de ontwikkeling van het merk. In 1977 bevatte het logo bijvoorbeeld een regenboogicoon, terwijl in de jaren ’50 een pictogram van een wereldbol boven in het logo verscheen, na de opening van haar eerste internationale vestiging, het Caribe Hilton. Het vernieuwde logo van Hilton Hotels & Resorts zal in eerste instantie gebruikt worden in merkactiviteiten en communicaties en zal in 2011 op vestigingsniveau geïntroduceerd worden. De logo’s en beelden van Hilton Worldwide zullen onveranderd blijven.
Als u een galerij van oude Hilton-logo’s wilt bekijken, gaat u naar www.hiltonglobalmediacenter.com. Meer informatie over Hilton resorts kunt u vinden op www.hilton.com.
Over Hilton Hotels & Resorts
Hilton Hotels & Resorts is de stijlvolle, vooruitziende wereldmarktleider in de hospitality-branche die gasten in meer landen verwelkomt dan enig ander hotelmerk met volledige service. Het Hilton-merk omvat momenteel meer dan 530 hotels en resorts in 76 landen, en heeft het plan om tegen het einde van 2011 reizigers in 80 landen te bedienen. Door het aanbieden van innovatieve producten, diensten en voorzieningen, laat Hilton reizigers optimaal genieten, 24 uur per dag, 7 dagen per week, ongeacht of ze voor zaken of voor hun plezier reizen. Begin uw reis op www.hilton.com.
Over Hilton Worldwide
Hilton Worldwide is het toonaangevende wereldwijde hospitality-bedrijf, dat op een breed terrein actief is, van luxe hotels en resorts met volledige service tot suites voor langdurig verblijf en gemiddeld geprijsde hotels. Al 91 jaar biedt Hilton Worldwide zakenreizigers en vakantiegangers het beste op het gebied van accommodaties, dienstverlening, voorzieningen en waarde. Het bedrijf stelt alles in het werk om haar traditie van uitzonderlijke gastenervaringen binnen haar wereldwijde merken voort te zetten. Onder de merken vallen meer dan 3600 hotels en 599.000 kamers in 81 landen. Voorbeelden zijn Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Hilton, Doubletree, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Hotels, Homewood Suites van Hilton, Home2 Suites van Hilton en Hilton Grand Vacations. De onderneming beheert ook het beloningsprogramma voor gasten, Hilton HHonors®, dat van wereldklasse is. Ga voor meer informatie over de onderneming naar www.hiltonworldwide.com.
Foto’s/multimediagalerij beschikbaar op: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6393040&lang=nl
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.