Bacardi benoemt nieuwe President voor de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA)
Bacardi Limited, de grootste particuliere leverancier van alcoholhoudende dranken ter wereld, heeft vandaag bekendgemaakt dat Stefan Bomhard is benoemd tot Regional President voor de regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA), waar hij verantwoordelijk zal zijn voor de commerciële activiteiten voor de internationaal bekende portefeuille van hoogwaarde sterke dranken (premium spirits). De heer Bomhard is afkomstig van Kraft Foods, waar hij directeur was van de grote Europese koffiedivisie van dit bedrijf, met hoofdkantoor in Zürich. Hij zal op 1 oktober bij Bacardi in dienst treden en zal werken vanuit Genève in Zwitserland. Bomhard zal tevens deel gaan uitmaken van het Bacardi Leadership Team.
Vóór de overname van Cadbury door Kraft Foods, in het voorjaar van 2010, was Bomhard Chief Commercial Officer bij Cadbury, in welke hoedanigheid hij verantwoordelijk was voor de wereldwijde marketing, category management en verkoop van de chocolade-, kauwgom- en snoepmerken. Hij bekleedde deze functie vanaf 2009.
“Met zijn sterke staat van dienst van succesvol leiderschap en expertise op wereldwijde schaal, bij enkele van de bekendste internationale organisaties op het gebied van verpakte voedingsmiddelen en consumentengoederen, zal Stefan direct het verschil voor Bacardi kunnen maken in de regio”, aldus Séamus McBride, President en CEO van Bacardi Limited. “Ik weet zeker dat hij, met zijn kennis van marketing en zijn scherpe zakeninstinct, van onschatbare waarde zal zijn om de doelstellingen van Bacardi te verwezenlijken: groei van het bedrijf en van onze wereldvermaarde merken in de altijd belangrijke EMEA-regio, die een snelle groei en ontwikkeling doormaakt.”
“Europa, het Midden-Oosten en Afrika vormen een uitdagende regio, die rijp is voor snelle expansie, en ik verheug me erop mijn commerciële ervaring en mijn ervaring met consumentenmerken in te zetten om deze fantastische portefeuille van alcoholhoudende dranken, met enkele van de bekendste merken ter wereld — BACARDI, GREY GOOSE, MARTINI, DEWAR’S, BOMBAY SAPPHIRE en ERISTOFF — in de regio EMEA naar een hoger niveau te brengen”, aldus Stefan Bomhard, Bacardi’s nieuwe Regional President EMEA.
In 2003 trad Bomhard in dienst bij Unilever als Senior Vice President Marketing & Business Development voor Foodsolutions, in welke functie hij verantwoordelijk was voor verschillende klanten over de hele wereld. In 2006 werd hij benoemd tot Chief Operating Officer voor Foodsolutions in Europa, met hoofdkantoor in Rotterdam, in welke functie hij verantwoordelijk was voor P&L; voor 30 landen in West- en Oost-Europa.
In 1999 trad Bomhard in dienst bij Diageo als Vice President Marketing voor Burger King EMEA, met hoofdkantoor in Londen. Vervolgens werd hij Senior Vice President Marketing voor Burger King USA, met hoofdkantoor in Miami, en in 2001 werd hij aangesteld als algemeen directeur van Burger King in Zuid-Europa — een van de vijf grootste divisies die Burger King wereldwijd heeft, met hoofdkantoor in Madrid.
De heer Bomhard begon zijn loopbaan in 1991 bij Procter & Gamble, waar hij in een periode van acht jaar verschillende marketingfuncties bekleedde in Duitsland en Rusland, waaronder die van Brand Manager voor Pampers in Europa en die van Marketing Manager voor Rusland.
Bomhard heeft European Business Administration gestudeerd aan de Middlesex University en aan de bedrijfsschool ESB van de Universiteit van Reutlingen en is afgestudeerd in de studie Marketing aan de Bradford University School of Management, dat het grootste en langst gevestigde doctoraalprogramma voor bedrijfswetenschappen van Europa heeft. Daarnaast spreekt Bomhard vloeiend Engels, Duits en Spaans, kan hij zich goed redden in het Frans en redelijk in het Nederlands.
Bomhard volgt Robert Furniss-Roe op, die sinds mei 2010 de functie van Regional President EMEA waarneemt, naast zijn functie van Vice President Corporate Planning and Communications van Bacardi Limited. Mr. Furniss-Roe heeft als taak de wereldwijde invoering van ondernemingsdoelen en -strategieën gestalte te geven, met als prioriteiten bedrijfsvisie en -strategie en de gedragscode van de onderneming. Hij geeft tevens leiding aan de interne en externe communicatie, ontwikkelt de algemene ondernemingsstrategie voor communicatie en fungeert als stafchef van de CEO van Bacardi. De heer Furniss-Roe is lid van het Bacardi Leadership Team.
Over Bacardi Limited
Bacardi Limited is ‘s werelds grootste particuliere bedrijf op het gebied van alcoholhoudende dranken en produceert en verhandelt verschillende internationaal erkende alcoholhoudende dranken. De merkenportefeuille van Bacardi Limited bestaat uit meer dan 200 merken en labels, waaronder enkele van de meest gewilde en bekende producten van de wereld: BACARDI® rum, ‘s werelds favoriete premium rum en de meest bekroonde rum van de wereld; GREY GOOSE® wodka, de meest verkochte super-premium wodka ter wereld; DEWAR’S® Scotch whisky, de best verkopende gemengde Schotse whisky in de Verenigde Staten; BOMBAY SAPPHIRE® gin, de meest gewaardeerde en snelst groeiende premium gin ter wereld; MARTINI® vermout, de meest verkochte vermout ter wereld; CAZADORES® tequila van blauwe agave, ‘s werelds best verkopende premium tequila; en andere toonaangevende merken. Ga voor meer informatie naar www.bacardilimited.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.
Foto’s/Multimediagalerij beschikbaar: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6394495〈=nl
Amy Federman, 441-294-1110
amy.federman@bm.com
of
voor Bacardi
Patricia M. Neal, 441-294-1110